همشهری آنلاین: دو لیستی شدن کاهش آرا را به دنبال دارد چرا که باعث سردرگمی در انتخاب نهایی مردم می‌شود، و سرگردانی احیانا موجب عدم حضور مردم در رای گیری و کاهش سطح آرا می‌شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه آیت الله مهدوی کنی از ابتدا مخالف دو لیستی شدن انتخابات بودند، گفت: ایشان حتما لیست جبهه پایداری را به رسمیت نمی‌شناسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان، مصباحی مقدم گفت: با توجه به اینکه ایشان، خود هدایت یک مجموعه بسیار بزرگ از اصولگرایان در این دور از انتخابات را برعهده گرفته است، نمی‌خواهد با قبول جبهه دیگری، مجموعه جبهه متحد را مورد خدشه قرار دهد.

وی درباره گنجاندن نام برخی از افراد جبهه متحد اصولگرایان در لیست جبهه پایداری و یا برعکس، ضمن بیان اینکه احزاب اصولگرا که شاهد تلاش ۷+۸ بوده‌اند، چنین تصمیمی نخواهند گرفت، گفت: گروه‌هایی که جزء جبهه متحد شده‌اند، معنایش این است که به همه کاندیداهای جبهه متحد رای خواهند داد و این حق را نخواهند داشت که کاندیداهای خودشان را بین جبهه متحد و جبهه پایداری تقسیم کنند.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه بعد از طی مراحل طولانی و ایجاد ساز و کار وحدت بین اصولگرایان، تصمیم برخی گروه‌های داخل جبهه متحد برای گنجاندن نام افراد جبهه پایداری غیر قابل تصور است، ادامه داد: از طرف جبهه پایداری نیز ظاهرا دو لیست تهیه شده که هیچ کدام از آن‌ها از نظر جبهه متحد و آیت الله مهدوی اعتبار ندارد، درباره کسانی هم که در لیست جبهه پایداری گنجانده شده‌اند، در اینکه جزء لیست جبهه متحد باشند، هیچ تصمیم گیری گرفته نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه، جبهه پایداری با گنجاندن نام چهره‌های شاخص جبهه متحد، کاری کرده است که بتوانند حمله به جبهه متحد را آغاز کنند.

مصباحی مقدم با بیان این موضوع که حمله به جبهه متحد از راه گنجاندن برخی تصاویر و اسامی که در جبهه متحد نسبت به آن‌ها هنوز رای مشخصی وجود ندارد، صورت می‌گیرد، ادامه داد: باید صبر کنیم تا اینکه لیست جبهه متحد بیرون بیاید و جبهه پایداری نتواند روی این بخش مانور دهد.

وی ادامه داد: از طرفی تمام همت آیت الله مهدوی و جبهه متحد این بود که یک لیست بیشتر در این دور از انتخابات نباشد، چرا که دو لیست چه تمامش متفاوت باشد، چه مشترکاتی داشته باشد، موجب کاهش و تقسیم آرا می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: دو لیستی شدن کاهش آرا را به دنبال دارد چرا که باعث سردرگمی در انتخاب نهایی مردم می‌شود، خود این سردرگمی مردم را سرگردان می‌کند و سرگردانی احیانا موجب عدم حضور مردم در رای گیری و کاهش سطح آرا می‌شود.

کد خبر 157531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز