همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس با فوریت طرح اصلاح و الحاق موادی از قانون انتخابات که مربوط به شفاف شدن هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان بود٬ مخالفت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز طرح دو فوریتی طرح الحاق و اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را در دستور کار قرار دادند و با ۵۶ رای موافق٬ ۹۷ رای مخالف و ۳۰ رای ممتنع با دو فوریت آن مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس هم چنین با ۶۳ رای موافق٬ ۹۲ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند.

کریمی قدوسی به عنوان طراح طرح دو فوریتی٬ درباره ضرورت این طرح گفت: این طرح با انگیزه پاسخگویی شفاف و صریح و انقلابی به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم مشهد و کلات با بیان این که رهبری در دیدار با نمایندگان از نزدیکی نامزدها به منابع قدرت و ثروت هشدار دادند٬ افزود: در طرح نظارتی که مجلس آن را به تصویب رساند٬ بندی درباره شفافیت رفتار و هزینه‌های تبلیغات نمایندگان در زمان انتخابات آمده است اما در قوانین جاری برای متعارف کردن هزینه های نامزدها٬ قانونی نداریم.

وی افزود: بنابراین ضرورت دارد که با تصویب فوریت این طرح٬ هزینه های انتخاباتی نامزدها متعارف و رفتار انتخاباتی نمایندگان در رقابت های انتخاباتی شفاف شود.

محمدرضا خباز و حیدری دستنایی به عنوان مخالفین فوریت این طرح صحبت کردند و حمید رسایی و کریمی قدوسی و نقوی حسینی به عنوان موافقان فوریت این طرح صحبت کردند.

کد خبر 157510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز