همشهری آنلاین: مدیر مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه زمزمه‌های خطرناکی درباره کاهش بودجه طرح‌های "کاهش آسیب‌های اجتماعی" در کشور به گوش می‌رسد، از افزایش موج سوم شیوع ایدز از طریق ارتباط جنسی خبر داد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع موج سوم ایدز از طریق ارتباطات جنسی، اظهار کرد: افزایش موج سوم شیوع ایدز از طریق ارتباط جنسی به دلیل ارتباطات جنسی در زنان معتاد و همسران افراد معتاد است و این موضوع ضرورت اجرای هر چه بهتر طرح‌های کاهش آسیب را افزایش می‌دهد.

 وی ادامه با تاکید بر کنترل موج سوم شیوع ایدز، عنوان کرد: آموزش گروه‌های خاص و گروه‌های همسان و ارتقاء باشگاه‌های مثبت از جمله اقدامات بهزیستی برای کنترل شیوع موج سوم ایدز است.

 مدیر مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه تنها 1.5 درصد از بودجه سازمان بهزیستی به حوزه پیشگیری اختصاص یافته است، تصریح کرد: 90 درصد بودجه‌ سازمان بهزیستی صرف تعداد محدودی از گروه‌های هدف تحت پوشش می‌شود.

 به گفته وی، از مجموع 21 میلیون نفری که در سال گذشته از بهزیستی خدمات مختلف دریافت کردند، 13 میلیون نفر خدمتی پیشگیرانه دریافت کرده‌اند.

 نفریه در ادامه با بیان اینکه پیشگیری نوعی سرمایه‌گذاری اجتماعی است، اظهار کرد: نتیجه اقدامات و سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه اجتماعی سال‌ها پس از آن خود را نشان می‌دهد.

 وی با تاکید براینکه طرح‌های پیشگیری، عدالت محور است و تمام افراد جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار کرد: خاصیت پیشگیری این است که در آن می‌توان با هزینه‌های کم، کارهای بزرگی انجام داد.

کد خبر 157270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز