همشهری آنلاین: عضو کمیته پیگیری کننده موضوع رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این کمیته با معاون سیاسی وزیر کشور و سخنگوی شورای نگهبان خبر داد.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: کمیته تشکیل شده از سوی مجلس قرار است موضوع رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان مجلس را پیگیری کند در اولین جلسه خود نشستی با مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان داشت و در این نشست نقطه نظرات مجلس در خصوص رد صلاحیت‌ها منتقل شد.

وی گفت: تلاش مجلس این است تا در جهت احقاق حق نمایندگان و جلوگیری تضییع احتمالی حقوق آنان اقدام کند بنابراین در این نشست تاکید شد اگر مستنداتی از منابع چهارگانه استعلام شده نسبت به رد صلاحیت افراد وجود دارد بیان شود در غیر این صورت در بررسی صلاحیت‌ها به شنیده‌ها و منابع غیرمستند استناد نشود.

این عضو کمیته پیگیری کننده موضوع رد صلاحیت ها خاطرنشان کرد: آقایان مرتضوی و کدخدایی نیز نگاهشان این است که باید بررسی‌ها روشن و قابل اعتنا باشد و مستنداتی که منجر به رد صلاحیت افراد می‌شود وجود داشته باشد.

سبحانی نیا خاطرنشان کرد: معاون سیاسی وزیر کشور قول داد موضوع را پیگیری کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس از رد صلاحیت 32 نماینده مجلس خبر داد.

به گفته سبحانی نیا تعداد 32 نفر از نمایندگان فعلی مجلس هشتم در بررسی رد صلاحیت‌ها از نظر هیئت‌های اجرایی مردود اعلام شده‌اند.

 

کد خبر 157219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز