همشهری آنلاین: نماینده ایران در سازمان ملل گفت: جنبش عدم تعهد ضمن محکومیت ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، بزودی بیانیه ای در این خصوص منتشر خواهد کرد.

محمد خزاعی در پایان نشست سفیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در نیویورک، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود:

پیرو دریافت خبر شهادت دکتر روشن، بلافاصله نامه‌های جداگانه‌‌ای برای دبیرکل سازمان ملل، روسای مجمع عمومی و شورای امنیت و همچنین رئیس جنبش عدم تعهد ارسال کردم. هدف از این نامه‌ها، تقبیح اقدامات تروریستی و جنایتی است که صورت گرفت تا اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به این قبیل اقدامات تروریستی در محافل بین‌المللی ثبت شود.

وی گفت: این اقدام ما تاکید رسمی بر آن است که این اقدامات تروریستی که از حمایت رژیم صهیونیستی و حامیان آن رژیم برخوردار است، در کنار فشارهای اقتصادی بر ملت ایران، هیچ اخلالی در برنامه هسته‌ای کشورمان نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران ذر‌ه‌ای از حرکت استقلال‌طلبانه و حقوق ملی و بین‌المللی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

خزاعی افزود: در این نامه‌ها تاکید کردیم که هدف اصلی برنامه هسته‌ای کشورمان صلح آمیز است و انتظار می رود جامعه بین‌المللی، این قبیل اقدامات تروریستی را محکوم کند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد به نشست عصر چهارشنبه سفیران عضو جنبش عدم تعهد اشاره و تصریح کرد: در این نشست نیز دو موضوع شهادت دکتر روشن و همچنین تجاوز ماه گذشته هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان مطرح شد.

وی افزود: در این نشست از جنبش عدم تعهد خواسته شد این موارد محکوم شود که ضمن ابراز محکومیت رئیس و دیگر اعضای جنبش، مقرر شد در روزهای آینده، بیانیه جنبش عدم تعهد در این باره صادر شود.

کد خبر 157024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز