همشهری آنلاین: حمیدرضا کاتوزیان با تاکید بر اینکه اشتراک کاندیداها، تاکتیک مورد نظر دولت برای ضربه به جبهه متحد است گفت: اگر سرلیست جبهه متحد اصولگرایان، سرلیست جبهه پایداری هم باشد، ضربه بزرگی به جبهه متحد در انتخابات مجلس نهم خواهد خورد.

حمیدرضا کاتوزیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هشتم در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه هنوز مشخص نشده سرلیست جبهه متحد و جبهه پایداری چه کسانی هستند تاکید کرد: تلاش جبهه پایداری برای گنجاندن نام افراد جبهه متحد در لیست خود با هدف آسیب به لیست جبهه متحد و در اصل از طرف طرفداران دولت صورت می گیرد.  

وی با تاکید بر این که داعیه داران وحدت اصولگرایان نباید این فرصت را به جریانی که به وحدت نپیوسته دهند و اقدام به موقعی برای خروج نام خود از لیست آنها داشته باشند تصریح کرد: داعیه داران وحدت می‌توانند به این وضع کمک کنند، در واقع خود کسی که مدعی شکل گیری وحدت اصولگرایان است، نباید منشأ چنین اختلافی شود و نباید در هر دو لیست حضور داشته باشد.  

کاتوزیان با بیان اینکه جبهه متحد نسبت به حضور جداگانه لیست پایداری ها در انتخابات انتقاد دارد به همشهری آنلاین گفت: در این شرایط اگر سرلیست جبهه متحد در لیست جبهه پایداری باشد، همه تلاش‌های آیت الله مهدوی و کمیته 7+8 نافرجام می‌ماند و این همان هدف طرفداران دولت است.  

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم با طرح این موضوع که جبهه پایداری می خواهد با مانور روی سرلیست و اسامی جبهه متحد به پیروزی خود در انتخابات کمک کند، گفت: بزرگان جبهه متحد فارغ از شخصیت افراد، رفتار جداگانه جبهه پایداری و لیست این جبهه را برای انتخابات پیش رو قبول ندارد، بنابراین اصولگرایان مراقب باشند طعمه حامیان دولت نشوند.  

رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم، تصریح کرد: جبهه پایداری یک جریان مقطعی است که حامیان دولت در مجلس آن را برای کاربرد موقتی که در همین ایام انتخابات می تواند داشته باشد، درست کرده اند. اسمش جبهه است اما کسی وجود گروه های مختلف در آن  را نمی بیند.  

وی ادامه داد: جبهه ها معمولا از گروه‌های مختلف تشکیل می شوند،  مثلاً جبهه متحد اصولگرایان، از جبهه پیروان خط امام و رهبری ، که خود این جبهه شامل 16 تشکل است، تشکیل می شود، همچنین  جبهه رهپویان انقلاب و ایثارگران و افراد حقیقی مثل آقایان قالیباف و لاریجانی هم شامل جبهه متحد می شود.  

کاتوزیان تصریح کرد: نکته این است که جبهه پایداری یک جریان موقت است که توسط سه چهار نفر از اعضای مجلس فعلی شکل یافته که با اعلام این که محوریت آن ها با آیت الله مصباحی یزدی است جریانی را به وجود آورده اند برای اینکه بتوانند لیست هایی را در تهران و شهرستان ها برای انتخابات مجلس آینده  بدهند.  

نماینده اصولگرای مجلس هشتم با تاکید بر اینکه دوستان پایداری خود بارها گفته اند که حامیان دولت منهای مشایی هستند ، تصریح کرد:  به همین دلیل معنی نمی‌دهد نام  اسامی جبهه متحدی‌ها که اساسا منتقد دولت و سیاست هایش هستند در جبهه پایداری قرار گیرد،  پایداری ها کسانی هستند که معتقدند آقای احمدی نژاد با آقای مشائی فرق دارد و آقای احمدی نژاد را صد در صد قبول دارند و معتقدند عملکرد دولت کاملاً موفق بوده و سیاست‌های دولت را کاملاً تأیید می کنند و معتقدند که احمدی نژاد با جریان انحرافی فاصله دارد.  

وی ادامه داد: البته برخی از این افراد جبهه پایداری از دوستان آقای مشائی هستند، در مجموع جریان پایداری، انحرافی  و حامیان دولت، فصل مشترک لیست شان خیلی زیاد است و عملاً تعدد لیست‌هایی که ایجاد کرده اند به اصطلاح یک جور مصرف انتخاباتی و تبلیغاتی با هدف حمایت از احمدی نژاد و برای این است که بتوانند خیلی بهتر در مجلس آینده نفوذ پیدا کنند.

کد خبر 156969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز