همشهری آنلاین: همان‌طور که در جنگ خیبر شمشیر برنده حضرت امام علی(ع) تعیین‌کننده طرف پیروز نبرد بود، امروز هم در صورت هرگونه حمله، ارتش، سپاه و ملت ما به فرماندهی مقام معظم رهبری فتحی خیبرگون خواهند داشت و صهیونیست‌های روسیاه را به خاک مذلت خواهد نشاند.

اندیشه

محمدکاظم انبارلویی، دبیر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در تحلیل سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری درباره وضعیت کنونی کشور در موقعیت بدر و خیبر و نه شعب ابی‌طالب گفت: مجموعه فشارهایی که آمریکا و سران استکبار جهانی به انفلاب و مردم ما وارد می‌کنند به این دلیل است که در داخل با سلاح تهدید و تحریم ملت ما را به سمتی هدایت کنند که تسلیم خواسته‌های نامشروع استکبار جهانی شوند.

وی در ادامه افزود: آنها فکر می‌کنند ما در شرایط سخت و دشواری قرار داریم و تن به خواسته‌های نامشروع آنها می‌دهیم. حال آنکه امروز وضعیت ما در داخل و موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان به‌گونه‌ای است که توجه ملت‌های مسلمان و آزاده جهان ‌را به انقلاب اسلامی ایران جلب کرده‌ایم و منطقه و جهان در حال قیام علیه ستمکاری‌ها و تبهکاری‌های استکبار جهانی است.

انبارلویی اظهار کرد: بنابراین امروز ما در موقف فشار و سختی به مانند وضعیتی که رسول اکرم(ص) و اصحاب و یارانشان در شعب ابی‌طالب به دلیل محاصره اقتصادی و فشارهای کفار قرار داشتند نیستیم.

وی تأکید کرد: ما امروز در مرحله نبرد با کفار و مشرکین و به خصوص صهیونیست‌ها هستیم که در صدر اسلام نیز در قالب مجموعه گروه کفر در بدر و خیبر ضربات شکننده مسلمانان را دریافت کردند و شاهد پیروزی مسلمانان و غلبه اهل ایمان بودند.

دبیر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: لذا مقام معظم رهبری در دیدار مردم سلحشور قم به مناسبت سالگرد قیام 19 دی در تحلیل اوضاع داخلی و خارجی این پیام را به طرف خارجی دادند که این طور نیست که شما فکر می‌کنید فشارها و تهدیدات و تحریم‌هایتان بر ملت ما کاری و تأثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: زیرا ملت ما یکپارچه، متحد و منسجم پشت سر رهبری ایستاده است و همان‌طور که در جنگ خیبر شمشیر برنده حضرت امام علی(ع) تعیین‌کننده طرف پیروز نبرد بود امروز هم ارتش، سپاه و ملت ما به فرماندهی مقام معظم رهبری و علی زمان حتما در این جنگ، فتح خیبرگون خواهد داشت و صهیونیست‌های روسیاه را که آتش بیار معرکه نبرد استکبار جهانی علیه ملت ما است به خاک مذلت خواهد نشاند.

انبارلویی درباره ویژگی‌های انقلاب اسلامی که در طی این سی سال بصیرت‌، صبر و مقاومت بوده است، گفت: سر و رمز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند وابسته به دو واژه کلیدی و عامل مهم یعنی بصیرت و صبر بوده است.

وی ادامه داد: بصیرت یعنی ملت دارای چنان بینشی باشد که خط دشمن را کشف کند، راه مستقیم را گم نکند و بی‌راهه‌ها را تشخیص دهد. بیش از سه دهه ملت ایران در نبرد با استکبار جهانی نشان داده‌اند که در تشخیص راه صحیح اشتباه نکرده‌اند و این نشان‌دهنده بصیرت ملت ایران در صیانت از انقلاب اسلامی ایران است.

سردبیر روزنامه رسالت تصریح کرد: اما بصیرت، هوشمندی، هوشیاری و داشتن تحلیل درست از اوضاع و شرایط به تنهایی کفایت نمی‌کند. یعنی وقتی ما در مقام تشخیص حق و طرفداری از حق قرار گرفتیم حتما باید مقاومت و پایداری داشته باشیم، لذا اینجا نقش کلیدواژه صبر به عنوان عاملی مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم این مسیر برجسته می‌شود.

وی عنوان کرد: به عبارتی ملت ما با دو سلاح برنده بصیرت و صبر توانستند با توطئه‌ها، فشارها و ترفندهای استکبار جهانی و اردوگاه کفر و الحاد جهانی مقابله کنند و الحمدلله امروز هم ملت ما در موضعی هستند که می‌توانند راه انقلاب اسلامی را ادامه دهند.

انبارلویی در باره مبانی قرآنی صبر و بصیرت ابراز کرد: در سوره مبارکه عصر هم داریم که اهل ایمان و اهل عمل صالح سوگند به عصر می‌خورند و همدیگر را سفارش به حق و صبر می‌کنند.

وی اظهار کرد: یعنی اهل ایمان باید در ابتدا وصیت به حق یعنی بصیرت‌افزایی داشته باشند و دوم وصیت به صبر داشته باشند. به عبارتی ما بعد از تشخیص حق حتما نیاز به صبر و مقاومت داریم.

دبیر سیاسی حزب مؤتلفه تأکید کرد: امروز موضوع مقاومت در برابر شدائد و کفار فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی، در منطقه و جهان شکل گرفته است که در بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان با بهره‌گیری از الگوی انقلاب اسلامی مشغول مبارزه بی‌امان با استکبار جهانی و استبداد داخلی خودشان هستند و حتی این امر از مرزهای جهان اسلام فراتر رفته و در جهان کفر به صورت بیداری و جنبش 99 درصدی و جنبش ضد سرمایه‌داری تجلی پیدا کرده است. 

کد خبر 156821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز