مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وضعیت جسمانی استفان هاوکینگ (Stephen William Hawking) فیزیکدان نامی مساعد نیست. هاوکینگ نتوانست در مراسمی که برای هفتاد سالگی او برگزار شد حضور یابد

به گزارش آسوشیتدپرس از کمبریج انگلیس، وضعیت نامناسب استفان هاوکینگ که تقریبا به طور کامل فلج شده است باعث شد تا نتواند در مراسم مربوط به خودش حاضر شود و به جای آن پیامی برای شرکت کنندگان در مراسم ارسال کند.

مسولان دانشگاه کمبریج گفتند او تازه از بیمارستان مرخص شده ولی بهبودی کامل نیافته و به همین سبب نتوانسته است در مراسم حاضر شود. او در پیام ضبط شده خود گفت بشر باید برای گریز از این سیاره شکننده به سایر سیارات دست یابد

همشهری آنلاین یادآوی می‌کند که هاوکینگ به دنبال احساس ناراحتی‌هایی در عضلات دست و پا، در ژانویه ۱۹۶۳ یعنی آغاز 21 سالگی مجبور به مراجعه به بیمارستان شد و آزمایش‌هایی که روی او انجام گرفت علائم بیماری بسیار نادر و درمان ناپذیری را نشان داد.

این بیماری که به نام ALS شناخته می‌شود بخشی از نخاع و مغز و سیستم عصبی را مورد حمله قرار می‌دهد و به تدریج اعصاب حرکتی بدن را از بین می‌برد و با تضعیف ماهیچه‌ها فلج عمومی ایجاد می‌کند، بطوریکه به مرور توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب می‌شود.

کد خبر 156619
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز