همشهری آنلاین: دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای در فوتبال از ممنوع‌الکار شدن چند مربی مرتبط با موضوع دلالی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

علیپور

حجت الاسلام علیپور در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر تداوم پیگیری پدیده دلالیسم در فوتبال کشور تاکید کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند مبارزه با دلالان و پدیده دلالی در طول روزهای گذشته و مطرح شدن آن در رسانه‌ها به خاطر کم شدن حاشیه فوتبال به خاطر تعطیلی لیگ بر‌تر و کم سوژه بودن این بخش، رسانه‌ها و ما پیگیر اتفاقات حوزه دلالی در فوتبال بوده‌ایم در حالی که اصلا این گونه نبوده و شک نداشته باشید که ما با قدرت روزهای گذشته این بحث را دنبال ‌می‌کنیم و تا به سرانجام رساندن آن از تلاش دست بر نخواهیم داشت.

 وی افزود: البته ممکن است در آینده بحث دلالی در رسانه‌ها و علی‌الخصوص برنامه ۹۰ کمرنگ‌تر از روزهای تعطیلی لیگ جلوه کند که آن هم با توجه به حواشی فوتبال و حتی بازی‌های ملی اجتناب ناپذیر است اما نکته مهم این است که ما در سازمان لیگ و ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال قطعا به تلاش خود در مسیر پاکسازی فوتبال از دلالان ادامه خواهیم داد.

علیپور گفت: ضمنا اطمینان داشته باشید که ستاد رسیدگی به تخلفات به طور کاملا مستقل این پدیده را دنبال خواهد کرد و پرداختن رسانه‌ها به آن تاثیری در تلاش ما نخواهدداشت.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال با اشاره به اینکه ۴ طیف پرونده در این خصوص در این ستاد وجود دارد، گفت: برخی از موارد این موضوع که ‌می‌شد در قالب قوانین فوتبال کشور با آن برخورد شود ما در قالب حکم‌هایی نظیر لغو پروانه باشگاه‌داری، منحل شدن باشگاه‌ها، معرفی متخلفان به هیات‌های فوتبال استان‌ها و... با آن‌ها برخورد کردیم و تا حدودی از اخاذی‌ها این حوزه جلوگیری شد.

 وی افزود: طیف دیگر پرونده‌های ما مربوط به برخی مفسدان دلالی بود که پرونده‌های آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده و قطعا تصمیمات لازم از جانب مراجع قضایی در خصوص آن‌ها گرفته خواهد شد. ما اکنون ۸ پرونده بحث دلالی را به مراجع قضایی ارجاع داده‌ایم و حتی دو نفر آن‌ها هم راهی زندان شده‌اند. ضمن آنکه حکم جلب برخی دیگر از افراد مرتبط صادر شده و قطعا برخوردهای لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

 علیپور در ادامه تصریح کرد: از دیگر موارد این پرونده‌ها برخی‌ها هستند که نیاز به کار انتظامی و آگاهی دارند و بعد از گذران این مرحله قطعا از جانب خود ارگان‌های انتظامی و آگاهی به مراجع قضایی ارجاع ‌می‌شوند‌.

 وی در رابطه با طیف چهارم پرونده‌های موجود در ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال، خاطرنشان کرد: ما در بحث سوء سابقه افراد هم ورود خواهیم کرد، به این شکل که برای متخلفان پدیده دلالی سوء سابقه در نظر خواهیم گرفت و اگر این افراد قرار به گرفتن پستی در حوزه‌های مدیریتی‌، مربیگری، سرپرستی‌ وحتی عضویت در هیات مدیره باشگاه‌ها داشته باشند، قطعا سوء سابقه موجود در وضعیت این افراد لحاظ خواهد شد.

 دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در ادامه از حضور نفرات جدید برای افشاگری در خصوص دلالان فوتبال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بحث هفته‌های اخیر برنامه ۹۰ در مورد پدیده دلالی زمینه حضور افراد بیشتری را در فدراسیون فوتبال برای افشاگری در این خصوص فراهم کرده و گویا ترسی بسیاری از صحبت در اینباره ریخته است.

 حجت الاسلام والمسلمین علیپور در پایان از ممنوع الکارشدن چند مربی فوتبال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بعد از بررسی‌های ما و تکمیل پرونده افراد به زودی تعدادی از مربیان فعال در حوزه دلالی فوتبال بالاجبار از فعالیت در فوتبال کشور منع شده و فوتبال ما برای همیشه از لوث وجود این افراد پاک خواهد شد.

کد خبر 156425
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز