شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قارچ استخوان‌ها را تقویت، خستگی را رفع و کمبود ویتامین D را جبران می‌کند.

قارچ

در زمستان وقتی که نور آفتاب به ندرت به بدنمان می‌خورد و خیلی کم از خانه خارج می‌شویم و هنگام خارج شدن نیز لباس‌های کلفت می‌پوشیم، پوست ما این شانس را ندارد که از نور آفتاب استفاده کرده و تولید ویتامین D کند.

افرادی که مدت طولانی در تخت هستند و یا اصولا بیرون نمی‌روند، غالبا ازکمبود ویتامین D رنج می‌برند و این امر به استخوان‌های آنها صدمه می‌زند. ویتامین D باعث می‌شود که کلسیم در روده جذب شده و بلافاصله در استخوان‌ها استفاده شود.

افراد مسن غالبا به پوکی‌استخوان مبتلا هستند. آنها بایستی از رژیم غذائی استفاده کنند که دارای ویتامین D باشد مثل قارچ. مصرف 200 گرم قارچ نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تامین می‌کند.

هر کس به هر دلیلی مدت طولانی در تخت بماند، استخوان‌هایش بصورت مطلوب ساخته نخواهد شد. از طرف دیگر در اثر کمبود نور خورشید و کمبود ویتامین D بدن قادر به جذب کلسیم نخواهد بود. غالبا این افراد وقتی متوجه این نارسایی می‌شوند که می‌خواهند تخت را ترک کنند.

 به اینگونه افراد توصیه می‌شود حتی المقدور در هر هفته سه مرتبه،هر بار 200 گرم قارچ میل کنند که بهتر است با شیر و یا محصولات لبنی دیگر خورده شود. قارچ به عنوان منبع ویتامین D و شیر، ماست و یا پنیر به عنوان منابع کلسیم، سبب تقویت استخوان‌ها می‌شوند.

معمولاً قارچ را بایستی به صورت پخته مصرف کردچون قارچ‌ها آلوده به موادی هستند که فقط در اثر پختن از بین می‌روند. ولی قارچ‌هایی را که در واحدهای صنعتی تولید می‌شوند، می‌توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد.

قارچ همچنین دستگاه دفاعی بدن را تقویت می‌کند و طول عمر را زیاد می‌کند و کلسترول خون را کاهش می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد، ویروسها را از بین برده و از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

قارچ مقدار زیادی کربو‌هیدرات و آهن دارد و پزشکان به بیماران دیابتی و افرادی که به تقویت دستگاه ایمنی بدن خود اهمیت می‌دهند مصرف قارچ را توصیه می‌کنند.

www.salamatnews.com

کد خبر 156394
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز