همشهری آنلاین: دانشمندان دانشگاه علوم و بهداشت اورگان برای اولین بار موفق شدند میمون‌های کایمرای جهان را به وجود آورند که کاملا سالم و عادی بوده و از سلول‌های شش ژنوم مجزا ترکیب شده‌اند

نخستین میمون‌های کایمرای جهان

این دستاورد، امیدها را برای گسترش تحقیقات آینده بر روی حیوانات کایمرا (موجودات ترکیبی) که تاکنون تنها بر روی موش‌ها محدود شده‌ بود، افزایش داده است.

این پژوهش که در مجله Cell منتشر شده، از احتمال وجود برخی محدودیت‌ها در کاربرد سلول‌های بنیادی جنینی مهندسی شده خبر داده است.

این میمون‌های کایمرا در پی ترکیب سلول‌های شش جنین میمون رزوس و کاشت موفق آنها در یک میمون مادر بوجود آمده‌اند. راز این دستاورد، ترکیب سلول‌ها از جنین‌های در مراحل اولیه بود که سلوهای جنینی آنها هنوز در مرحله بنیادی با قابلیت تبدیل به هرنوع سلول قرار دارند.

روکو و هکس

به گزارش ایسنا، ، دو میمون نر دوقلوی ترکیبی این پژوهش نام خود را از زبان ژاپنی و یونانی به معنی شش ‌گرفته‌اند، همچنین یک میمون سوم نیز در این فرآیند بوجود آمده که چیمرو نام گرفته است‌.

به گفته دانشمندان، سلول‌ها هیچ گاه در هم متلاقی نشده بلکه در کنار هم به کار پرداخته و بافت‌ها و اندام‌ها را بوجود می‌آورند.

این درحالیست که برخی منتقدان از این پژوهش انتقاد کرده و دلیل آن را تلفات بالای حیوانات در آزمایشات این‌چنینی خواندند.

 

کد خبر 156393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز