گروه اقتصادی: مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت این روزها بیش از سایر دولتمردان نگران تشدید رکود اقتصادی است؛ به‌گونه‌ای که اظهارنظر او نشان می‌دهد که تشدید نوسان نرخ ارز از یک سو و احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فازدوم هدفمندی، می‌تواند بخش تولید ایران را به رکودی سنگین و تهدیدکننده دچار سازد.

او شنبه باز هم به میان خبرنگاران آمد و از درخواست وزارت متبوعش به ستاد هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر اعمال قیمت‌های ترجیحی حامل‌های انرژی در بخش تولید پرده برداشت و از سوی دیگر بازهم شکاف نرخ ارز را زیر سؤال برد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از رئیس‌کل بانک مرکزی درخواست کرده است که با روش‌های کنترل ارز سیاست تک‌نرخی را هرچه سریع‌تر در بازار اعمال کند.

غضنفری که پیش‌تر به همراه وزیر اقتصاد از دستور رئیس جمهور به بانک مرکزی برای سامان‌دادن به بازار ارز سخن گفته بود، روزهای دشواری را در پیش دارد؛ چه اینکه بسته شدن ال‌سی ریالی روی فعالان اقتصادی باعث شده تا انتقادها از سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت هر روز بیش‌از پیش افزایش یابد. به گزارش مهر، این عضو کابینه دولت دیروز گفت: دلایل این وزارتخانه برای اعمال قیمت‌های ترجیحی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به کارگروه هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد.

غضنفری با بیان اینکه اما این درخواست یعنی افزایش ترجیحی قیمت حامل‌های انرژی شامل افزایش قیمت همه حامل‌های انرژی نمی‌شود، تصریح کرد: البته دفعه قبل این موضوع در ستاد تصویب شد و هم‌اکنون نیز این درخواست را داریم که اگر تصویب شود قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

غضنفری اظهار کرد: در مرحله دوم هر قیمتی که برای گازوئیل تخصیص یابد درخواست ما این است که برای حوزه تولید ترجیحی باشد اما به‌دلیل اینکه هنوز قیمت نهایی مرحله دوم مشخص نشده است، قیمت ترجیحی مشخص نیست.

کد خبر 155549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز