مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

آرش نهاوندی : زنان باردار، به‌ویژه در روزها و هفته‌های اولیه بارداری تصور می‌کنند به‌دلیل شکل گرفتن جنین و اینکه فرد زنده دیگری در درون بطن آنها قرار گرفته، باید حتما به اندازه 2 نفر غذا مصرف کنند

در حالی که محققان انگلیسی ضمن اشتباه دانستن این طرز تفکر معتقدند که مادر در این دوران در معرض خطر ابتلا به فشار خون و دیابت دوران بارداری قرار دارد و باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کند و به‌طور ویژه‌ای مراقب افزایش وزن خود باشد.

البته زنانی که پیش از بارداری نیز دچار اضافه وزن بوده‌اند باید به‌طور ویژه‌ای مراقب رژیم‌غذایی خود باشند. در سال‌های اخیر به‌دلیل کار زنان در محیط‌های اداری و بیرون از خانه و تغذیه نامناسب، اکثر آنها باوجود داشتن اضافه وزن، باردار می‌شوند.

از همین رو خطر ابتلا به دیابت بارداری، افزایش فشار خون و ایجاد لخته‌های خونی آنها را به شدت تهدید می‌کند. خوردن غذای زیاد در زمان بارداری علاوه بر دیابت، به‌ویژه در میان زنان چاق، می‌تواند باعث ایجاد لخته‌های خونی در پای آنان شود. البته خطر تنها مادر را تهدید نمی‌کند بلکه نوزاد یک مادر دچار اضافه وزن نیز در زمان تولد در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می‌گیرد.

کد خبر 155418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز