همشهری‌آنلاین: پس از اعلام خبر حمله هوایی ارتش ترکیه به یکی از استان‌های کردنشین جنوب شرقی این کشور، مقامات نظامی ترکیه حمله هوایی در مرزهای داخلی خود را تکذیب کردند.

turkey

رسانه‌های ترکیه، به نقل از مقامات نظامی این کشور نوشتند که پیش از حمله، اطلاعاتی مبنی بر برنامه ریزی چریک‌های حزب کارگران کردستان (پ ک ک) برای حمله به مناطق کردنشین در ترکیه دریافت کرده بودند. آنها همچنین می‌گویند، حمله هوایی آنها در حالی صورت گرفت که این افراد هنوز در داخل مرزهای عراق بوده و به خاک ترکیه وارد نشده بودند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در این حمله دستکم ۳۵ تن کشته شده‌اند که از آنها با عنوان قاچاقچیان سوخت نام برده می شود که قصد عبور از مرز عراق به ترکیه را داشته‌اند.

مقامات نظامی ترکیه همچنین اعلام کرده‌اند که نظامیان آنها، این افراد را با چریک‌های حزب کارگران کردستان (پ ک ک) اشتباه گرفته و به همین دلیل آنها را هدف حمله قرار داده و همه این افراد در خاک عراق کشته شده‌اند.

استان شیرناک در جنوب شرقی ترکیه که در نزدیکی مرز عراق قرار دارد یکی از مناطق اصلی رفت و آمد چریک‌های پ ک ک برای حمله به مواضع ترکیه به شمار می‌رود. طی ماه‌ها اخیر نیز تنش میان ارتش ترکیه و چریک‌های (پ ک ک) در مناطق جنوب شرقی این کشور افزایش یافته و بسیاری از مناطق این استان تقریبا خالی از سکنه است.

کد خبر 155387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز