همشهری آنلاین: مدیر کل هواشناسی استان تهران از قطع بارش‌ها در پایتخت و آغاز پایداری جوی از چهارشنبه 7 دی خبر داد.

مهندس محسن جباری افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا حدود ساعت 16 روز سه‌شنبه بارش برف و باران در شهر تهران قطع شده اما بارش‌ها به صورت متناوب در مناطق شرقی استان و ارتفاعات به صورت برف ادامه دارد.

 وی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه هیچ بارشی در پایتخت نداریم تصریح کرد: بر این اساس پایداری جوی از روز چهارشنبه آغاز می‌شود اما با توجه به کاهش غلظت آلاینده‌ها در چند روز گذشته پیش‌بینی می‌کنیم که مشکلی به لحاظ آلودگی هوا در تهران علی رغم افزایش غلظت آلاینده ها ایجاد نشود.

 مدیر کل هواشناسی استان تهران در خصوص وضعیت دمای تهران نیز گفت: نقشه‌های دمایی نشان می‌دهد که روز چهارشنبه تهران سردتر شده و حداقل دما به زیر صفر خواهد رسید؛ اما از روز پنجشنبه بتدریج بر میزان دمای پایتخت افزوده می‌شود.

 تهران در آستانه شرایط «ناسالم» قرار می‌گیرد

در همین حال مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران نیز اعلام کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده اوزون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از ایستگاه‌های پارک رازی، پارک قائم، شهرداری منطقه 15 و فرمانداری شهر ری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در سایر ایستگاه‌ها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط «سالم» می‌باشد.

 لازم به ذکر است ایستگاه شهرداری منطقه 10 به لحاظ آلاینده دی اکسید نیتروژن در شرایط «بسیار ناسالم» قرار دارد.

 مهار افزود: انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در روز چهارشنبه در آستانه شرایط «ناسالم» برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

کد خبر 155183
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز