همشهری آنلاین: محققان دانشگاه میسوری تکنیک جدید و بدون دردی را برای جایگزین کردن شیوه کنونی پر کردن دندان ارائه کرده‌اند که می‌تواند تا سال 2013 جایگزین تکنیک رایج شود.

روش جدید پر کردن دندان

به گزارش خبرگزاری مهر، کابوس دندانپزشکی زندگی بسیاری از انسان‌ها را در سرتاسر جهان مختل کرده است، ترسی که همواره و در بدترین وضعیت مانع از مراجعه به دندانپزشک‌ها و ترمیم دندانهای خراب می‌شود.

با این همه، تکنیک جدید که برای سوراخ کردن و پرکردن بدون درد دندان ارائه شده می‌تواند برای بسیاری از افراد که از دندانپزشکی هراس دارند، امیدوارکننده باشد.

این مسواک پیشرفته پلاسمایی می‌تواند در 30 ثانیه دندان فاسد و پوسیده را خالی کند در حالی که تنها احساس خنکی اندکی در دهان بیمار ایجاد خواهد شد.

در این تکنیک از واکنش‌های شیمیایی برای ضدعفونی کردن حفره‌های ایجاد شده در دندان پیش از پر کردن آن‌ها استفاده می‌شود و سپس حفره‌ها با موادی خاص و به شیوه‌ای پر می‌شوند که دوام آن بسیار بالاتر از دوام روش‌های کنونی است. این به آن معنی است که دندان‌های پر شده نسبت به قبل از دوام بالاتری برخوردار خواهند بود، جهشی قابل توجه در تکنیک‌های دندانپزشکی که مدت‌ها به صورت ثابت باقی مانده است.

محققان دانشگاه میسوری که این تکنیک را با همکاری شرکت "نانووا" ابداع کرده‌اند اطمینان دارند این ابزار جدید می‌تواند در درمان‌های دندانپزشکی تحولی بزرگ به وجود آورد. 

محققان بر این باورند که پر کردن دندان با کمک این مسواک پلاسمایی از 60 درصد استحکام بالاتر برخوردار خواهد بود.

دوره‌های آزمایشی بر روی این تکنیک در آستانه آغاز است و در صورتی که همه برنامه‌ها درست پیش رود، دوران استفاده از مته دندانپزشکی و پرکردن دردناک دندان در سال 2013 به پایان خواهد رسید.

کد خبر 155009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز