همشهری آنلاین: هنگامی که زنان یا مردان شروع به از دست دادن موهای خود می‌کنند ممکن است به انواع داروهای شیمیایی رجوع کرده و درمان خود در آن‌ها جستو کنند. بهتر است قبل از مصرف این نوع داروها خوردن تخم کدو را هم امتحان کنید.

تخم کدو حاوی روغن چرب با اسید‌لینولئیک و اسید‌اولئیک است که هر دوی آنها برای جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید هستند.

به گزارش سلامت نیوز علاوه بر آن، تخم کدو منبع بسیار غنی از ویتامین ب 6 ، ویتامین A و C است. این دانه، غنی از مواد مفید دیگری همانند کلسیم، آهن،روی و منیزیم است.

برای افرادی‌ که دارای ریزش مو هستند این ماده غذایی مفید است چرا که اسید آمینه‌های منحصر به فردی دارد که جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

از علل ریزش مو ، می‌توان بهداشت ضعیف و یا بیماری طولانی مدت ، ژنتیک ، استرس و عدم تعادل هورمونی را نام برد. همچنین کمبود مواد غذایی مهم در رژیم غذایی نیز می‌تواند ریزش مو را تسریع بخشد.

روغنی که در دانه‌های تخم کدو تنبل وجود دارد می‌تواند کمبود این مواد در برنامه غذایی را جبران کرده و در پیشگیری از ریزش مو کمک شایانی داشته باشد.

خوردن تعداد انگشت شماری از تخم کدو در طول روز کافی است، اما اگر شما به دنبال تنوع بیشتری هستید می توانید روغن آن را به سالاد خود اضافه کنید یا کمی از آن را به سوپ مورد علاقه خود بیفزایید.

اگر انتظار دارید بلافاصله موهای‌تان رشد کند باید بگویم که در اشتباه هستید.

صبر کلید حل این مشکل است. در فاصله زمانی بین سه ماه تا یک سال به نتیجه مورد نظر خود می‌توانید برسید.

کد خبر 154854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز