همشهری‌آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت که در اولین روز از آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 254 نفر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند.

ثبت نام انتخابات

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید صولت مرتضوی رئیس‌ستاد انتخابات کشور که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور پیدا کرده بود درباره تعداد افرادی که در اولین روز از ثبت‌نام کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت که پس از جمع‌بندی ستاد انتخابات سراسر کشور 254 نفر در اولین روز ثبت‌نام کردند که از این تعداد 9 نفر خانم و 245 نفر نیز آقا هستند.

ثبت‌نام از داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده بود در ساعت 17 عصر امروز به پایان رسید که برخی از حاشیه‌های خواندنی آن به نقل از خبرگزاری‌ها در زیر می‌آید:

* زن و شوهری که به دلیل تفاهم ثبت نام کردند

در نوبت عصر ثبت‌نام از داوطلبان، زن و شوهری در فرمانداری تهران حضور یافتند که مهمترین دلیل حضور همزمانشان را "اشتراک" عنوان و اعلام کردند به دلیل اشتراکی که بین یکدیگر دارند تصمیم گرفته‌اند دو نفری در انتخابات شرکت کنند. این روج جوان خود را وابسته به هیچ جریانی نمی‌دانستند و نکته جالب اینکه آنها مطمئن بودند که در انتخابات رأی نمی‌آورند اما با این حال می‌گفتند که امیدواریم.

* بازنشسته دانشگاه امام حسین (ع) هم ثبت نام کرد

بازنشسته دانشگاه امام حسین (ع) و جوانی که کارشناسی ارشد مهندسی کامپوتر خوانده بود هم از داوطلبان شرکت در انتخابات بودند؛ همچنین خانمی که در دوره پنجم تنها کاندیدا بوده از دواطلبان روز اول ثبت‌نام در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودند.

* یک نماینده مجلس هشتم هم ثبت نام کرد

علی اصغر حسنی نماینده کنونی "لارستان، خنج و گراش" اولین نفر از نمایندگان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. وی با بیان اینکه در دوره نهم نیز از حوزه لارستان، خنج و گراش شرکت می‌کند گفت که بنده از لیست جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات حضور پیدا خواهم کرد.

* خبرنگار صدا و سیما از اولین‌های کاندیداتوری مجلس نهم

پس از صدور دستور آغاز ثبت نام از کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی مصطفی محمدنجار وزیر کشور، چندین نفر با حضور در ستاد انتخابات کشور، مبادرت به ثبت نام برای نامزدی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی کردند. مرتضی غرقی خبرنگار صدا و سیما در نیویورک جزو نفرات اولی بود که با حضور در ستاد انتخاباتی کشور اقدام به ثبت نام کرد.

* بهرام آزادبخت نیز از دیگر افرادی بود که برای ثبت نام انتخابات مجلس نهم حضور پیدا کرد.

*معاون سابق دادستان شهرری ثبت نام کرد؛ رایزنی‌ با سران جبهه متحد

مهدی علیزاده اولین داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی که در فرمانداری تهران حضور پیدا کرده بود گفت: با مسئولان جبهه متحد اصولگرایان برای قرار گرفتن در لیست انتخاباتی‌شان صحبت‌هایی کرده‌ام و رزومه‌های خود را ارائه داده‌ام از این رو قرار دادن نام من بستگی به آنها دارد. معاون سابق دادستان شهرری در ادامه گفت: بنده در گردهمایی بزرگ جبهه متحد اصولگرایان حضور داشتم و کسانی که متصدی امر هستند بنده را مورد تأیید قرار داده‌اند.

 * رهبر ارکستر سمفونیک و متخصص بیهوشی جزو داوطلبان کاندیداتوری مجلس

محسن کوهستانی‌نژاد رهبر گروه ارکستر سمفونیک و استاد دانشگاه بود. وی خود را منتسب به هیچ جریان و گروهی ندانسته و گفت که پیرو ولی فقیه هستم؛ وی همچنین موضوع هنر را یک موضوع اساسی برای کشور عنوان کرد و اینکه مثلث سیاست، فرهنگ و اقتصاد به یکدیگر وابسته هستند. یک متخصص بیهوشی نیز برای شرکت در انتخابات مجلس به فرمانداری تهران مراجعه کرده بود.

* لیسانسی که زود رفت

با وجود اطلاع‌رسانی کافی نسبت به شرایط شرکت در انتخابات، اولین داوطلبی که برای ثبت نام به فرمانداری تهران آمده بود، مدرک کارشناسی داشت که در بدو ورود متوجه این مسئله شد و رفت.

* آیت‌الله حسن عالمی برای خبرگان ثبت نام کرد

آیت‌الله حسن عالمی برای ثبت‌نام در سومین انتخابات میان دوره‌ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات کشور، اقدام به ثبت نام کرد. آیت‌الله حسن عالمی که متولد سال 1326 است، از خراسان رضوی کاندید می‌شود. وی گفت: نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری دو سال پیش مرحوم شد از این رو بنده در این انتخابات میان دوره‌ای به عنوان نماینده خراسان رضوی شرکت می‌کنم.

*  زنی که برای شوهرش ثبت نام کرد

* در آغاز ثبت نام خانمی وارد شد که به گمان حاضران وی کاندیدا است اما چنین نبود او مدارک ثبت نام همسرش را به همراه داشت که به دلیل آنکه باید کاندیداهای نمایندگی خود حضور داشته باشند بازگشت.

* مهندس معمار 70 ساله، مرتبط با حداد عادل، ولایتی، زاکانی و مهدوی کنی: مجلس دو دوره برای من جا دارد

* نفر بعدی مدعی بود همه افراد خانواده وی از دوران مدرس با سیاست به نوعی آشنا هستند. او یک مهندس معمار بود که البته در دو رشته طراحی شهری و معماری دارای مدرک فوق لیسانس بود. او معتقد است معماری اصلی است که در راس امور همه ممالک است اما در کشور ما در 30 سال گذشته نسبت به آن بی‌توجهی شده است و در ایران روی مسئله معماری خوب کار نشده است. او 70 سال سن دارد به شوخی می‌گوید مجلس برای دو دوره آینده برای من جا دارد. او گفت: من ارتباطاتی با غلامعلی حداد عادل علیرضا زاکانی نمایندگان تهران دارم و مدارکم را برای دکتر زاکانی ایمیل کردم. برای داوطلب نمایندگی شدن هم با آقای ولایتی شخصا صحبت هایی داشته‌ام. می گوید حداد عادل می تواند پشتوانه خوبی برایش باشد هرچند که تصمیم دارد با مصباح یزدی هم گفتگویی داشته باشد. البته تاکید می‌کند که ارتباط تنگاتنگ با آیت الله مهدوی کنی دارد و از لحاظ خانوادگی نیز با وی ارتباط دارد. مجددا یادآور شد که هفته آینده ممکن است با حداد عادل و مهدوی کنی نشستی داشته باشد او معتقد است باید به شایسته سالاری توجه شود او واجد شرایط است و فرقی نمی کند کدام گروه از او حمایت کنند.

* یکی از جوانترین کاندیداها

رضا جلالی متولد سال 1360 که دارای فوق لیسانس علوم ارتباطات است تا این لحظه عنوان جوانترین کاندیدا را به خود اختصاص داده است. وی قرار است از حوزه انتخابیه تهران و شهرری نماینده مجلس شود.  

* نخستین زنی که در ستاد انتخابات حاضر شد

* اختر سیدرضا زاده نیز به عنوان نخستین زنی که در ستاد انتخابات کشور حاضر شد در این دوره از انتخابات به عنوان نماینده مستقل از تهران ثبت نام کرد.   

* نخستین روحانی ثبت نام کننده

* حجت‌الاسلام جعفر فتحعلی زاده که قرار است از شهرستان‌های مرند و جلفای استان آذربایجان شرقی نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بشود نیز عنوان نخستین روحانی شرکت کننده در انتخابات را به خود اختصاص داد. ضمن اینکه حجت الاسلام  ستار عبدپور و حجت الاسلام سید سید محمد جواد حسینی از جمله روحانیان دیگری بودند که برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرده بودند.

کد خبر 154839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز