همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: براساس ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام از داوطلبان را آغاز می‌کنیم و این ثبت‌نام تا پایان وقت اداری جمعه 9 دی ادامه خواهد یافت.

مصطفی محمدنجار پس از صدور فرمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ داوطلبان می‌توانند با در دست داشتن مدارک به ستاد انتخابات وزارت کشور و یا مراکز حوزه‌های انتخاباتی و یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور تاکید کرد: بررسی سوابق داوطلبان از همین امروز آغاز خواهد شد و 31 مرکز استان، 207 فرمانداری و 850 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات و ثبت نام از نامزدهای انتخابات فعالیت خواهند کرد و وزارت کشور تلاش دارد که این انتخابات با مشارکت حداکثری و در نهایت رعایت امانت برگزار شود.

محمدنجار از داوطلبان و مردم خواست با حضور گسترده خود در انتخابات زمینه‌های توسعه و تعالی کشور را فراهم کنند و گفت: افرادی که می‌توانند و شرایط حضور در انتخابات را دارند با حضور خود کشور را در جهت توسعه و تعالی یاری کنند و هدفشان برای شرکت در انتخابات خدمت به مردم، پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های امام و خون شهدا باشد.

وی در ادامه افزود: تاکنون در کشور بعد از انقلاب، 29 انتخابات برگزار شده که تجربیات ارزشمندی برای مسوولان کشور فراهم کرده است و ما تلاش داریم با استفاده از این تجربیات انتخابات را بهتر از گذشته برگزار کنیم.

وی گفت: در دولت نهم چهار انتخابات برگزار شد و مشاهده کردیم که در این انتخابات‌ها مشارکت مردم بیشتر از انتخابات‌های قبل بوده است به طوری که در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم 23 و نیم درصد افزایش مشارکت داشتیم.

نجار تاکید کرد: نظارت در همه مراحل انتخابات به عهده شورای نگهبان خواهد بود و 270 مرکز اصلی در حوزه‌های انتخاباتی و مجموعا هزار حوزه اصلی و فرعی این وظیفه را بر عهده دارند تا اگر از ناحیه کسی تخلفی صورت گرفت براساس قانون با آن برخورد شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا افزایش تعداد نمایندگان در این انتخابات اعمال خواهد شد، گفت: ما منتظریم که ببینیم که اگر این قانون در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد آن را اجرا کنیم و این آمادگی را داریم.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد که شورای راهبردی ما در این انتخابات اجرای قانون، ‌امانت‌داری و عدالت محوری است و برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات نظارت‌های لازم را خواهیم داشت.

وزیر کشور همچنین از بخش‌های مختلف دست‌اندرکار در ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات بازدید کرد.

داوطلبان ثبت نام خود را به روزهای آخر واگذار نکنند

فرماندار تهران تاکید کرد: زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس قابل تمدید نیست.

در اولین دقایق شروع ثبت‌نام داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرماندار تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با عنایت به دستور وزیر کشور برای شروع ثبت‌نام انتخابات که زمان آن از هشت صبح امروز آغاز شد، ما دستور واصله را اعلام وصول کردیم و عملا ثبت‌نام برای انتخابات مجلس نهم کلید خورد.

وی افزود: ثبت‌نام از دوطلبان به مدت یک هفته و تا روز جمعه از ساعت هشت صبح تا پنج بعداز ظهر ادامه دارد و قابل تمدید نیست.

نایبی تاکید کرد: از همه کسانی که واجد شرایط هستند درخواست می‌کنیم که ثبت نام خود را به روزهای آخر ثبت‌نام واگذر نکنند و در همین روزهای ابتدایی ثبت نام خود را انجام دهند.

فرماندار تهران همچنین تاکید کرد: داوطلبین با توجه به شرایطی که در قانون انتخابات آمده است موارد لازم را مورد توجه قرار دهند و مدارک لازم را نیز با خود همراه بیاورند.

وی همچنین گفت: امیدواریم انتخابات پرشور با حضور و مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم.

بازدید اعضای هیات نظارت بر انتخابات تهران از ستاد انتخابات فرمانداری تهران

صبح امروز پس از آغاز ثبت‌نام داوطلبان مجلس نهم شورای اسلامی، اعضای هیات نظارت بر انتخابات شهرستان تهران با حضور در فرمانداری از این حوزه انتخابیه بازدید کردند.

اعضای هیات نظارت بر انتخابات شهرستان تهران با حضور در فرمانداری تهران از مراحل ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه‌ تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر بازدید کردند.

 

کد خبر 154731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز