پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی فرانسه با توجه به هشدارهایی که درباره خطرات یک ایمپلنت پستانی داده شده است، در حال بررسی این موضوع هستند که آیا به 30 هزار زن که این ایمپلنت را دارند توصیه کنند آنها را بردارند.

implant

به گزارش آسوشیتدپرس مقامات وزارت بهداشت فرانسه قرار است روز جمعه 23 دسامبر با یکدیگر دیدار کنند تا تصمیم بگیرند چه توصیه‌ای به زنان دارای ایمپلنت سیلیکونی ساخته شده بوسیله شرکت فرانسوی Poly Implant Prothese یا PIP بکنند.


گروهی از پزشکان می‌گویند این ایمپلنت‌ها ممکن است در بدن پاره شوند و فرد را در معرض خطر سرطان قرار دهند. یک موسسه سرطان فرانسوی در حال بررسی این موضوع است که آیا ارابطه‌ای میان ایمپلنت‌ها و هشت زنی که پس از دریافت آنها دچار سرطان شده‌اند، وجود دارد یا نه.


تصور می‌شود که حدود 40 هزار زن در بریتانیا نیز ایمپلنت‌های PIP را داشته باشند. سازمان ناظر فراورده‌های بهداشتی و داروها در بریتانیا اعلام کرده است که آزمایش‌های این سازمان شاهدی از سمیت این ایمپلنت‌ها و ضرورت برداشتن آنها به دست نداده است.

در همین حال بیش از 250 زن بریتانیایی پس از اینکه بیش از نیمی از آنها دچار پارگی این ایمپلنت‌ها شدند، علیه شرکت سازنده به دادگاه شکایت کرده‌اند.

کد خبر 154583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز