مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر از زنان مصری در اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی این کشور علیه زنان معترض، به خیابان‌ها آمده‌اند.

مصر

به گزارش پرس تی وی، این تظاهرات سه‌شنبه (۲۹ اذر) در میدان آزادی قاهره پایتخت مصر، تنها چند روز پس از این‌که نیروهای نظامی با حمله بی‌رحمانه به یک زن وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و با کشیدن لباس او، وی را به حالت نیمه عریان در خیابان روی زمین کشیدند، برگزار شد.

انتشار تصاویر نیمه‌عریان این زن و رفتار بی‌شرمانه و وحشیانه نیروهای مصری با وی، خشم مردم مصر و جهانیان را برانگیخته است.

زنان مصری تجمع‌کننده در میدان آزادی قاهره که از روز جمعه تا کنون صحنه درگیری‌های خونین بوده است، فریاد می‌زدند: عزت و شرف ما، خط قرمز ماست.

یکی از زنان معترض گفت: آن‌ها می‌دانند مردم به جای این‌که نگران زندگی خودشان باشند، نگران مادر، زن و خواهر خود هستند. پس نظامیان با تحقیر زنان مصری، قصد تحقیر همه مردم مصر را داشتند چون می‌دانند این مساله موضوع حساسی است.

طی روزهای اخیر فیلم‌هایی از نیروهای امنیتی ضد شورش مصر منتشر شده است که نشان می‌دهد این نیروها، در حال زدن معترضان با چوب‌های ضخیم هستند و حتی پس از بی‌هوش‌ شدن آن‌ها نیز به ضرب‌وجرح ادامه می‌دهند.

تصاویری نیز منتشر شده است که نیروهای مصری را در حالی‌که موهای زنان معترض را در دست دارند، آن‌ها را روی پیاده‌روها می‌کشند و روسری‌های آنان را به زور از سرشان بر می‌دارند، نشان می‌دهد. افزون بر این، نیروهای یادشده با چوب ضرباتی به سر فعالان معترض وارد می‌کنند.

دفتر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، روز یک‌شنبه (۱۸ دسامبر، ۲۷ آذر) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دبیرکل سازمان ملل از به‌کارگیری خشونت نیروهای امنیتی علیه معترضان به‌شدت احساس نگرانی می‌کند و از مقامات دولت انتقالی (مصر) می‌خواهد که ضمن خویشتن‌داری، به حقوق بشر و از جمله حق اعتراض مسالمت‌آمیز احترام بگذارند.

شورای عالی نیروهای مسلح در پی انقلاب مردمی در مصر که در ماه فوریه به سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور پیشین این کشور انجامید، قدرت را به‌دست گرفت. با این حال این شورا تا کنون از عمل به وعده‌های خود در خصوص تحویل قدرت به یک دولت غیرنظامی خودداری کرده است.

کد خبر 154482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز