همشهری آنلاین: مراسم پایانی دومین "جایزه عکس شید" امروز دوشنبه ۲۸ آذر با معرفی عکاس برگزیده جایزه و هفت استعداد جوان عکاسی مستند اجتماعی و تقدیر و تجلیل از جریان‌های تاثیرگذار در عکاسی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین،در مراسم دومین دوره جایزه شید و جشن عکس آنلاین از انجمن عکاسان خانه تئاتر به پاس برپایی اکسپوی عکس تئاتر و فروش عکس به نفع مجید بهرامی (هنرمند مبتلا به سرطان) تجلیل می‌شود.

این اکسپو در خانه هنرمندان ایران برپا شد و درآمدهای حاصل از فروش آثار که به‌صورت همت عالی، به درمان مجید بهرامی اختصاص یافت.

مجید بهرامی بازیگر جوان تئاتر ایران که با نمایش"عجایب المخلوقات" در زمستان ۸۹ به صحنه رفت، در حین فعالیت در این نمایش متوجه ابتلا به بیماری سرطان شد به دلیل بیماری نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و گروه اجرایی نیز اجرای عمومی نمایش را متوقف کرد و بازیگر دیگری را جایگزین نکردند، تا دوباره نمایش خود را با مجید بهرامی به صحنه بیاورند.

علاوه بر انجمن عکاسان خانه تئاتر، در مراسم جشن عکس آنلاین و جایزه شید، از اسماعیل عباسی به پاس ترجمه کتاب فتوژورنالیسم و از "گالری شماره 6"و "کافه مانیا" به پاس برپایی نمایشگاه‌های عکس مستند اجتماعی قدردانی خواهد شد.

امروز ساعت 16:30 عکاسان مستند اجتماعی ایران روی پلکان‌های خانه هنرمندان ایران دوشادوش هم می‌ایستند تا حنیف شعاعی برای دومین بار عکس یادگاری جشن عکس آنلاین و جایزه شید را درست دقایقی پیش از غروب آفتاب ثبت کند.

این جایزه با دبیری پیمان هوشمندزاده و پشتیبانی بانک اقتصاد نوین، شرکت سهامی تجار کیش، موسسه مبنا و آتی‌نت برگزار شده است.

آثار راه یافته به نمایشگاه جایزه عکس شید را در مرحله نخست کاوه کاظمی، محسن راستانی، حسین فاطمی داوری کرده‌اند و مرحله دوم داوری نیز توسط این گروه، به‌علاوه منوچهر دقتی و شهیدالعلم انجام شده است.

پس از ثبت عکس یادگاری مراسم اهدای جوایز، معرفی عکاس برتر جایزه شید، معرفی هفت استعداد جوان عکاسی و تجلیل از اشخاص تاثیرگذار در عکاسی ایران در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برپا می‌شود.

دومین جایزه عکس شید با ثبت‌نام ۴۶۰ عکاس، راهیابی ۱۹ عکاس به مرحله نهایی و برپایی نمایشگاه آثار منتخب در خانه هنرمندان ایران، برگزیده نهایی را معرفی می‌کند و نمایشگاه آثار تا ۳۰ آذر ادامه دارد.

 

 

کد خبر 154243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز