گروه شهری: طرح جامع کاهش آلودگی هوا به‌دلیل کم تحرک بودن سازمان‌ها و نهادهای دیگر در پاسخگویی به سازمان حفاظت محیط‌زیست در حد استانی پیگیری می‌شد که همین امر موجب شد تا حساسیت‌های لازم در بین نهادهای متولی کاهش آلودگی هوا به‌وجود نیاید.

 محمدهادی حیدرزاده، رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان این مطلب به همشهری درباره بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: متأسفانه در جلساتی که برگزار شد کارشناسان نهادهای متولی حضور پررنگ و فعالی نداشتند و حتی در پاسخ دادن به سازمان محیط‌زیست نیز نتوانستند نظرات سازمان‌های متبوع خود را برای بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران جمع‌آوری کنند. در این میان تنها شهرداری تهران بود که نظرات خود را به سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد.

وی افزود: مباحثی مانند استانداردهای تولید خودرو، کیفیت سوخت و غیره مواردی نیستند که دفاتر صنایع استان درباره آنها نظر دهد بلکه از آنجا که آلودگی هوا مسئله‌ای ملی است در نتیجه وزارتخانه‌های ذیربط باید در این‌باره اظهارنظر کنند.
رئیس ستاد محیط‌زیست شهرداری تهران پاسخگویی نامناسب از سوی سازمان‌های دیگر را عاملی دانست برای اینکه سازمان محیط‌زیست برای جلوگیری از هدر رفت زمان، دست به کار شده و خود اقدام به بازنگری در طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران کند.

حیدرزاده در توضیح این مطلب نیز یادآور شد: طبق اطلاعات موجود این طرح در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شده اما هنوز ابلاغ نشده است تا از چگونگی آن خبردار باشیم. وی در ادامه با اشاره به مشکل نبود ضمانت اجرایی برای طرح‌های ارائه شده تصریح کرد: اگر طرح‌های پیشنهادی برای کاهش آلودگی هوا در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شد تا نمایندگان مردم نیز آنها را بررسی کرده و مصوب کنند در نتیجه می‌شد امیدوار بود برای این موضوع یک ضمانت اجرایی وجود داشته باشد تا اگر تخلفی صورت گرفت نمایندگان مردم بتوانند به آن رسیدگی کنند.

کد خبر 154212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز