همشهری آنلاین: نخستین دارو برای افرادی که در میانه شب از خواب بیدار می‌شوند و سپس در به خواب رفتن دوباره دچار مشکل هستند، مورد تایید قرار گرفت.

intermezzo

به گزارش هلث دی نیوز سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید داروی "اینترمزو" (Intermezzo) (شکل دارویی زیرزبانی زولپیدم zollpidem ) باید تنها برای افرادی مورد استفاده قرار گیرد که هنگام پریدن از خواب چهار ساعت از زمان خوابشان باقی مانده باشد. این دارو را نباید به همراه سایر داروهای خواب‌آور مصرف کرد.

داروی زولپیدم برای اولین بار در سال 1992 با نام تجاری آمبین مورد تایید قرار گفت. داروی اینترمزو ترکیبی از همین دارو با دوز کمتر است.

حداکثر دوز توصیه‌شده این دارو 3.5 میلی‌گرم برای مردان و 1.75 میلی‌گرم برای زنان است یک بار در شب مصرف می‌شود. دوزهای اینترمزو به خاطر در زن‌ها کمتر است که دارو مدت طولانی‌تری در بدن آنها باقی می‌ماند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که این دارو مانند سایر داروهای خواب‌آور بدون عارضه جانبی نیست. این عوارض جانبی شامل خواب‌آلودگی در صبح پس از بیدار شدن و انجام کارهایی که ممکن است فرد انجام دادنش را فراموش کند. عوارض جانبی شایع این دارو سردرد، تهوع و خستگی است.

کد خبر 154113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز