همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار منتخب جایزه عکس مستقل شید ۲۰۱۱ از دیروز ۲۵ آذرماه در گالری نامی خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت، مجموعه عکس‌های منتخب هیات داوران دومین دوره جایزه عکس شید به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتخاب اولیه آثار توسط کاوه کاظمی، محسن راستانی، حسین فاطمی، از میان ۳۸۲ مجموعه عکس، بوده که در نهایت ۲۲ مجموعه عکس از ۲۰ عکاس به مرحله نهایی راه پیدا کرده است.

در مرحله دوم داوری آرای، شهیدالعلم، عکاس سرشناس بنگلادشی و بنیان‌گذار موسسه آموزش فتوژورنالیسم جنوب شرق آسیا، منوچهر دقتی، ادیتور عکس خاورمیانه آسوشیتدپرس، کاوه کاظمی فتوژورنالیست برجسته ایرانی و فارغ التحصیل عکاسی از انگلستان، محسن راستانی، عضو هیات موسس انجمن عکاسان ایران و فارغ‌التحصیل عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا و حسین فاطمی عکاس آژانس پانوس مجموعه‌های منتخب و برگزیده جایزه شید را مشخص کرد.

بنا به نظر هیات داوران، هفت عکاس زیر ۳۰ سال شرکت کننده در جایزه شید از سوی هیات داوران بعنوان استعدادهای جوان عکاسی مستند اجتماعی ایران معرفی می‌شوند.

در دومین دوره این رویداد عکاسی مستند، هیات داوران علاوه بر عکاس برگزیده، ۷ عکاس جوان و با استعداد زیر ۳۰ سال را انتخاب خواهند کرد و عکاسان برگزیده این فرصت را خواهند داشت تا یک دوره آموزشی ویژه و تخصصی فتوژورنالیسم را با حضور کاوه کاظمی، فتوژورنالیست شناخته شده ایرانی بگذرانند.

مراسم پایانی و اهدای جوایز دومین دوره جایزه شید روز دوشنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

 

کد خبر 154011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز