همشهری آنلاین: دادستان تهران از تکمیل تحقیقات در پرونده شرکت بیمه ایران خبر داد و اعلام کرد که این پرونده به زودی به دادگاه بازگردانده می‌شود. او هم‌چنین از تشکیل پرونده‌ای قضایی درباره اتفاقات سفارت انگلیس خبر داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه چهار درخصوص پرونده فساد مالی اخیر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: اطلاع‌رسانی در مورد پرونده فساد اخیر با سخنگوی قوه قضاییه است اما اجمالا می‌توانم بگویم پرونده به مراحل خوبی رسیده و امیدواریم به زودی کیفرخواست بخشی از متهمان صادر شود.

به گزارش ایسنا، دادستان تهران اظهار کرد: پرونده طلبه خلیلی20 آذرماه با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شد. هم‌چنین پرونده آقای فروزش که در منطقه شرق تهران آسیب دیده بود بخشی که مربوط به چشم وی بود با توجه به اینکه در صلاحیت دادگاه کیفری استان است، به کیفری استان ارسال شد و بخش دیگر که توهین و مشارکت در فرار بود یکی از محکومان به یک سال حبس و دیگری به جزای نقدی محکوم شد.

جعفری دولت‌آبادی در خصوص پرونده بیمه ایران نیز اظهار کرد: پرونده مربوط به شرکت بیمه ایران که برای رفع نقص به بازپرسی ارجاع شده بود با زحمات زیاد بازپرس تکمیل شده و به زودی به دادگاه باز می‌گردد. هفته گذشته این پرونده تکمیل شده و تا هفته آینده به دادگاه ارسال می‌شود. تعداد زیادی از متهمان که تحقیقاتشان ناقص بود و اکنون تکمیل شده به همراه پرونده به دادگاه اعاده می‌شوند.

جعفری‌دولت‌آبادی درخصوص پرونده تعاونی برق تهران نیز اظهار کرد: این پرونده شاکیان زیادی داشت که قرار مجرمیت آن صادر شده و تا پایان آذرماه به دادگاه ارسال می‌شود. این پرونده بیش از پنج هزار شاکی داشته و دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه اظهارکرد: پرونده جاسوسانی که در مصاحبه‌های قبلی درخصوص آن صحبت کردم که بیش از 15 نفر هستند کیفرخواست آنها صادر شده که البته در مصاحبه‌ای جداگانه در مورد اتهامات آنها توضیح خواهم داد. این افراد در زمینه‌های مختلف جاسوسی می‌کردند و پرونده‌های قابل توجهی که نشان دهنده اقدامات جاسوسی و نقش آمریکا و اسراییل علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت شهرداری از سفارت انگلیس برای آتش زدن درختان باغ قلهک گفت: پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده که ما از طریق مجاری مربوطه در این رابطه استعلاماتی کرده‌ایم.

دولت‌آبادی گفت: در خصوص مباحث بین‌المللی ما نامه‌ای را به دادستان آلمان در مورد اقدامات «حاج‌احمدی» نوشتیم که از گروه‌های مسلحی بوده که علیه انقلاب اسلامی اقدام می‌کرده است.

یکی از خبرنگاران سوال خود را این گونه مطرح کرد که آیا برای افرادی که به سفارت انگلستان وارد شدند پرونده‌ای تشکیل شده که دادستان تهران در پاسخ گفت: موضوع در دست بررسی است و پرونده قضایی تشکیل شده و چند نفری که پلیس معرفی کرد با اخذ ضمانت آزاد شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد جدیدی در پرونده مربوط به استانداری احضار شده‌اند؟ گفت: تحقیقات پرونده‌ای که در ارتباط با استانداری بوده، ادامه دارد.

کد خبر 153722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز