معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای نظام 3 - 3- 6 در ساختار جدید، انتخاب رشته از اول متوسطه به سوم راهنمایی منتقل شده و آموزش‌ها تخصصی‌تر می‌شود.

مدرسه

 ابراهیم سحرخیز گفت: با اجرای نظام 3- 3- 6 دوره آموزش عمومی 9‌ساله می‌شود و دوره تخصصی آموزش‌وپرورش 3‌ساله خواهد شد، این در حالی است که در گذشته عملا نظام آموزشی 11‌ساله بود و دوره پیش‌دانشگاهی که خود برزخی بیش نبود سیستم آموزشی کشور را دچار اشکال کرده بود.

وی افزود: در نظام گذشته دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی خود را دانش‌آموز نمی‌دانستند و از سوی دیگر دانشگاه‌ها نیز خیالشان راحت بود که عده زیادی از متقاضیان آنها در محیطی با هزینه بسیار کم در حال تحصیل هستند، اما از نظر آموزش‌وپرورش پیش‌دانشگاهی یک دوره برزخ بود که با اجرای ساختار و نظام جدید حذف می‌شود و نظام آموزشی کشور 12‌ساله و تخصصی خواهد شد.

سحرخیز عنوان کرد: با حذف دوره پیش دانشگاهی یک‌سال به آموزش تخصصی افزوده می‌شود و دانش‌آموزان که در پایه اول دبیرستان انتخاب رشته می‌کردند، با اجرای ساختار جدید در پایان سال اول دوره متوسطه که همان سوم راهنمایی است انتخاب رشته می‌کنند و 3 سال دوره دبیرستان را به‌صورت تخصصی می‌گذرانند؛ ضمن آنکه جایگاه دوره راهنمایی تحصیلی و مشاوره احیا و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در این دوره به معنای واقعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با تغییر ساختار نظام آموزشی کشور، محتوا نیز تغییر یافته و همسو با برنامه‌های تحولی، تغییر محتوا هم انجام می‌شود؛ چراکه دانش‌آموزان امروز به محتوای جدیدی که متناسب با شرایط دنیای امروز است نیاز دارند.

کد خبر 153423
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز