گروه شهری: شهردار منطقه22 با اشاره به اینکه در آینده نزدیک منطقه22 شهرداری بزرگ‌ترین محور گردشگری، تفریحی و سلامت کشور خواهد شد از آماده‌بودن بیش از 30پروژه این منطقه برای مشارکت‌پذیری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

حسین مرادی با اعلام این خبر گفت: منطقه22 شهرداری تهران با داشتن پتانسیل‌های مختلف و کاربری غالب تجاری، اداری، گردشگری و تفریحی میزبان بسیاری از پروژه‌های گردشگری است و هم‌اکنون نیز 30پروژه دیگر برای مشارکت‌پذیری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده ارائه است.به گفته وی، فاز اول دریاچه چیتگر با 135هکتار حوزه آبگیری و 85هکتار حوزه ساحلی تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین به احداث مراکز مختلف فناوری- تکنولوژیکی در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: شهرک‌های‌ آی‌تی، سلامت، مجموعه‌های فرهنگی- هنری و سایر خدماتی که به‌صورت پارک امکان احداث دارند در این منطقه تعریف شده‌اند و آماده سرمایه‌گذاری هستند که با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان اجرا می‌یابند.

وی به حذف سفرهای غیرضرور با احداث این شهرک‌ها اشاره کرد و افزود: احداث شهرک‌های مختلف در منطقه 22 می‌تواند بخش عمده‌ای از سفرهای غیرضرور شهروندان را کاهش دهد و همچنین فضایی فرامنطقه‌ای ایجاد کند تا بسیاری از شهروندان تهرانی از این شهرک‌ها استفاده کنند.

به گفته مرادی، احداث آبشار تهران در منطقه22 و مجموعه هزار و یک شهر تنها بخشی از فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در این منطقه است و توسعه این منطقه با پروژه‌های بزرگ گردشگری و تفریحی می‌تواند توجه بسیاری از شهروندان را به این منطقه بیشتر کند.

وی با اشاره به احداث 2روددره کن و وردآورد در این منطقه اظهار داشت: این رود دره‌ها علاوه بر ایجاد فضای سبز مناسب در این منطقه و افزایش سرانه فضای سبز شهری، مرکزی تفریحی و گردشگری برای شهروندان خواهد بود. در کنار این مجموعه نیز پردیس درمانی دردست اجراست که بزرگ‌ترین مرکز مغز و اعصاب کشور خواهد بود و با همکاری و نظارت پروفسور سمیعی در این منطقه در دست ساخت است.

شهردار منطقه22 با اشاره به اینکه این منطقه به‌زودی قطب بزرگ گردشگری، تفریحی و سلامت تهران خواهد شد اظهار داشت: با مشارکت بخش خصوصی و آغاز به‌کار 30پروژه بزرگ گردشگری، تفریحی و سلامت و آی‌تی و تکنولوژیکی سیمای منطقه22 تغییر خواهد کرد و بزرگ‌ترین منطقه گردشگری تفریحی و سلامت کشور در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 153310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز