همشهری‌آنلاین: تلویزیون ملی کره جنوبی و همچنین سایت خبری کی بی اس مهمترین رسانه کره جنوبی از اخراج سرمربی تیم ملی این کشور و احتمال انتخاب افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی خبر دادند.

افشین قطبی

به گزارش همشهری آنلاین، افشین قطبی که با تلاش حبیب کاشانی پس از سال‌ها دوری از وطن به ایران بازگشت در اولین سال حضورش در ایران به سرعت محبوب هواداران پرسپولیس تهران شد و توانست در همان سال دومین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را کسب کند.

وی پس از پایان دومین سال همکاری خود با پرسپولیس که این همکاری نیمه تمام بود با انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و از همان ابتدا با انتقادات فراوان برخی کارشناسان دست و پنجه نرم کرد. افشین قطبی با تیم ملی در مقدماتی جام جهانی نتیجه ایده‌آل را کسب نکرد اما قراردادش با فدراسیون تمدید شد اما پس از حذف از رقابت‌های آسیایی همکاری او با تیم ملی نیز به پایان رسید تا وی ایران را ترک کند.

یکی از حواشی بسیار زیاد افشین قطبی بحث مالیاتی او با باشگاه پرسپولیس بود که سرانجام توسط وی ختم به خیر شد و مالیات را پرداخت. ورزش سه در این زمینه نوشت: افشین قطبی که بعد از جدایی از تیم ملی ایران به خاطر پرداخت نشدن مالیات ۲۴۰ میلیونی آن (مربوط به قراردادش با پرسپولیس) از سوی سازمان امور مالیاتی با مشکل خروج از کشور مواجه شده بود، از این پس بدون مشکل می‌تواند به ایران ورود و خروج کند.

علی عسگری رییس سازمان امور مالیاتی ایران می‌گوید: از این پس بدون مشکل و دغدغه می‌تواند به کشور وارد و هر زمانی که دوست داشت هم خارج شود. قطبی خودش نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی‌اش اقدام کرده و خوشبختانه در شرایطی که اختلافاتی در این قضیه بین این مربی و باشگاه پرسپولیس بر سر نحوه پرداخت آن وجود داشت، در ‌‌نهایت افشین قطبی تصمیم گرفت با پرداخت این بدهی به مشکلات پایان دهد.

افشین قطبی دیروز به کار خود با شیمیزو اس پالس در جی لیگ خاتمه داد. شیمیزو اسپالس در نهایت به رتبه دهمی این فصل بسنده کرد که این بدترین رتبه شیمیزو در ۶ سال اخیر رقابت های جی لیگ بود.

 اما امروز 16 آذر خبر جدیدی از افشین قطبی از سوی رسانه‌های کره‌ای منتشر شد که می‌تواند زندگی فوتبالی او را متحول کند و شگفتی بسیاری را نیز به همراه داشته باشد.

تلویزیون دولتی کره خبر داد با برکناری سرمربی تیم ملی کره، افشین قطبی جایگزین او می‌شود. این تیتر خبری است که دقایقی پیش منتشر شده است. خبر در این زمینه به جزئیات گزارش تلویزیون ملی کره اشاره کرده و آورده است: رئیس فدراسیون کره در پی نتیجه ضعیف تیم ملی کشورش برابر لبنان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی تصمیم گرفته تا قرارداد با چو رائه را تمدید نکند و به دنبال گزینه‌ای جدید برای سرمربیگری تیم ملی این کشور باشد.

با برکناری رائه، سه گزینه جدی برای هدایت تیم ملی این کشور وجود دارد که سرمربی تیم ملی زیر 23 سال و کانگ هی سرمربی تیم چومبوک به همراه افشین قطبی سه گزینه فدراسیون کره برای هدایت تیم ملی این کشور هستند.

افشین قطبی که پس از ناکامی با تیم ملی ایران به ژاپن رفته بود در این فصل با شیمیزو به عنوان دهمی لیگ ژاپن دست یافت. نتیجه‌ای که اگرچه جالب نیست اما برای او که تیمش را به شدت جوان کرده بود خیلی هم بازتاب منفی نداشته است.

قطبی سال‌ها نفر دوم تیم ملی کره بوده و رابطه خوبی با رئیس فدراسیون این کشور دارد. از او به عنوان یک تئوریسین در این کشور یاد می‌شود و همه این اتفاقات شاید سبب شود یکباره خبر انتخاب قطبی که بازیکنان و مربیان ایرانی خیلی اعتقادی به شیوه کاری او ندارند همه ما شوکه کند.

البته گل هم در این زمینه خبری را منتشر کرده است. بخش کره‌ای سایت گل امروز 16 آذر خبر مهمی را روی خروجی خود فرستاد.

مسئولان کره‌ای قصد اخراج چوگوانگ رائه سرمربی تیم‌ملی این کشور را دارند و این خبری است که کی بی اس یکی از مهمترین رسانه‌های کره جنوبی آن را منتشر کرده است اما نکته مهم در جای دیگری است. افشین قطبی سرمربی سابق تیم‌ملی ایران که در حال حاضر هدایت باشگاه شیمیزو را برعهده دارد مهمترین نامزد جانشینی وی به شمار می‌آید.

کره جنوبی در حال حاضر بعد از شکست مقابل لبنان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی شرایط خاصی دارد و احتمال اخراج سرمربی این تیم بسیار بالاست. افشین قطبی که با شیمیزو قراردادی سه سال دارد امروز به کی بی اس گفت: «این بسیار فوق‌العاده خواهد بود اگر فدراسیون فوتبال کره بخواهد مرا به عنوان سرمربی تیم‌ملی کره استخدام کند. من نزدیکی زیادی با فوتبال کره در تمام این سال‌ها داشته‌ام و آماده‌ام که در خدمت فوتبال کره باشم هر وقت که آنها بخواهند.» 

کی بی اس (Korea Broadcasting System) مهمترین رسانه کره جنوبی است و شایعاتی که منتشر می‌کند قوت بسیار زیادی دارد.

در حال حاضر این خبر قطعی نیست و باید در انتظار تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال کره بود. چوگوانگ رائه به طور قطعی اخراج خواهد شد و به جز قطبی هونگ میونگ بو مربی تیم المپیک و چوی کانگ هی سرمربی چونبوک دیگر نامزدهای هدایت تیم‌ملی کره هستند.

کد خبر 153218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز