هشمهری‌آْنلاین: وزیر امور خارجه آلمان با مهم توصیف کردن حضور هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست وزیر امور خارجه در اجلاس بن از مذاکرات خود با علی اکبر صالحی درباره موضوع هسته‌ای، افغانستان و مسئله سفارت انگلیس خبر داد.

 گیدو وستروله

به گزارش مهر، گیدو وستروله امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد که در محل شهرداری بن برگزار شد، با اعلام خبر ورود هیئت ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه به بن، درباره همکاری تنگاتنگ ایران در خصوص مسائل افغانستان در این کنفرانس ابراز امیدواری کرد.

وستروله همچنین خرسندی خود را از حضور هیئت بلندپایه ایرانی به ریاست علی اکبر صالحی ابراز و تاکید کرد: حضور ایران در این کنفرانس مهم و ثمربخش است و ما درباره همکاری بیشتر تهران در خصوص افغانستان امیدواریم.

وی گفت : موضوعات مختلفی برای گفتگو با هیئت ایرانی مد نظر داریم که موضوع هسته‌ای، وضعیت افغانستان و مسئله سفارت انگلیس در تهران از آن جمله است و امیدواریم مذاکرات ما نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

کنفرانس بین‌المللی افغانستان با حضور مقامات کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه چهاردهم آذر در بن آلمان آغاز می‌شود.

کد خبر 153026
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز