همشهری‌آنلاین: وکیل رئیس دفتر رئیس جمهور از دستگاه قضایی خواست تا در صورت استنکاف دو تن از مداحان اهل بیت از حضور در دادسرا برای آنها حکم جلب صادر کند.

اسفندیار رحیم مشایی

سیدعلی اصغر حسینی وکیل اسفندیار رحیم‌مشائی رئیس دفتر رئیس جمهور به فارس گفت: منصور ارضی و سعید حدادیان چندی پیش برای چندمین بار به دادسرا احضار شدند.

وی افزود: دادسرا این دو مداح را به صورت تلفنی احضار کرده تا هرگاه تمایل و فرصت داشتند به دادسرا بروند اما به دلیل عدم مراجعه آنها، این پرونده هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است.
 
وکیل ‌مشائی با بیان اینکه طبق قانون اگر متهمی بدون عذر موجه از حضور در مرجع قضایی خودداری کند،‌ مقام قضایی باید ضمن دستور جلب و تفهیم اتهام قرار متناسب را برای وی صادر کند، از درخواست صدور حکم جلب برای حاج منصور ارضی و سعید حدادیان خبر داد.

حسینی خاطرنشان کرد که صدور حکم جلب برای حاج منصور ارضی و سعید حدادیان را پس از دهه اول محرم و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان پیگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه مداحانی که از آنها شکایت شده‌ هفته آینده در شعبه بازپرسی حضور نیابند دستور جلب آنها صادر خواهد شد، عدم صدور این دستور در صورت حضور نیافتن مداحان در دادسرا را تخلف قضایی عنوان کرد.

کد خبر 153021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز