چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در روز دوم رقابت‌های وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا 3 مدال طلای دیگر به ملی حفاری رسید.

سهراب مرادی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در دومین روز رقابت‌های وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا که به میزبانی تاشکند در حال برگزاری است، سهراب مرادی، وزنه‌بردار شایسته کشورمان در وزن 85 کیلوگرم 3 مدال طلای دیگر را برای تیم ملی حفاری، نماینده کشورمان در این رقابت‌ها به ارمغان آورد و در مجموع حرکات نیز 3 کیلوگرم بیشتر نسبت به کیانوش رستمی در رقابت‌های قهرمانی جهان 2011 پاریس به ثبت رساند.

سهراب مرادی در آغاز رقابت‌های دسته 85 کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه 177 کیلویی به مدال طلا رسید. در حرکت دو ضرب نیز پس از این که در همان حرکت اول با مهار وزنه 208 کیلویی مدال طلایش را قطعی کرد، دو بار به رکورد جهان که 219 کیلوگرم بود حمله کرد که در مهار آن ناموفق بود تا به این ترتیب ضمن کسب 2 مدال طلای دیگر در دو ضرب و مجموع، 3 کیلوگرم نسبت به مجموع کیانوش رستمی در رقابت‌های قهرمانی جهان 2011 پاریس، وزنه بیشتری را به ثبت برساند.

رستمی در جریان هفتادونهمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در دسته 85 کیلوگرم در حرکات یک ضرب با مهار وزنه 173 کیلویی به مدال برنز قناعت کرد و در حرکات دو ضرب در همان حرکت اول وزنه 209 کیلوگرمی را مهار کرد تا با توجه به شرایط رقم خورده در این دسته و پس از حرکت سوم تمام وزنه‌برداران، با همین یک حرکت مدال طلایش قطعی شود. اما رستمی دو بار پیاپی به وزنه 219 کیلوگرمی که در واقع رکورد جهان محسوب می‌شد حمله کرد که در نهایت با ناکامی در مهار آن نتوانست پس از 1۳ سال رکورد وزنه‌بردار چینی را جابجا کند.

کد خبر 152657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز