خوشحالی حمید استیلی بعد از پیروزی مقابل ذوب‌آهن به قدری بود که گویا او جام قهرمانی را بالای سر برده ولی شکست دادن ذوب‌آهن در اصفهان یک برد ویژه برای پرسپولیس و سرمربی‌اش بود.

فوتبال

سرخ‌پوشان تهرانی در یک بازی پرگل با نتیجه 3 بر 2 میزبان خود را شکست دادند تا برای چهاردهمین بار در تاریخ جام حذفی به مرحله یک‌چهارم نهایی برسند. اگر شگفتی‌های فوتبال را درنظر نگیریم، استقلال هم به احتمال فراوان از سد حریف دسته‌دومی‌اش خواهد گذشت و احتمال رویارویی پرسپولیس و استقلال در مرحله یک چهارم نهایی زیاد است.

هنوز 7 دقیقه از بازی نگذشته بود که فرشید طالبی، مدافع ذوب‌آهن روی کرنر ارسالی ماچادو، دروازه پرسپولیس را باز کرد اما 10‌دقیقه بعد جواد کاظمیان در محوطه جریمه ذوب‌آهن توسط حسین ماهینی سرنگون شد و مازیار زارع هم گل تساوی پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

نیمه اول با تساوی به پایان رسید ولی در دقیقه 55 باز هم ماچادو ضربه کرنر زد و اشتباه مسلم علیرضا حقیقی و مدافعان پرسپولیس باعث شد تا سید محمد حسینی گل دوم را با ضربه سر بزند. البته خوشحالی ذوبی‌ها سه ‌دقیقه بیشتر دوام نداشت.

در یک صحنه مدافعان ذوب‌آهن بعد از اعلام خطا به سود پرسپولیس ایستادند ولی حسین بادامکی با زیرکی و درحالی‌که ذوبی‌ها مشغول اعتراض به داور بودند، بازی را شروع کرد و توپ را به فشنگچی سپرد که او هم گل تساوی را به‌ثمر رساند. این اما پایان ماجرا نبود چراکه مازیار زارع در دقیقه 77 با یک شوت دیدنی گل سوم را زد تا پرسپولیس در اصفهان برد با ارزشی را به‌دست آورد.

از نکات مبهم داوری صحنه گل اول ذوب‌آهن و همچنین ضربه پنالتی بود که داور به نفع پرسپولیس اعلام کرد.

پیامک هوادار

منصور ابراهیم‌زاده، سرمربی ذوب‌آهن که قبل از بازی هم نارضایتی خود را از انتخاب سعید مظفری‌زاده به‌عنوان داور مسابقه اعلام کرده بود، بعد از بازی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در مورد داوری حرفی نمی‌زنم. این وظیفه رسانه‌هاست که بنویسند چرا از 4 بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن 3 بازی را مظفری‌زاده سوت زده است. یک هوادار قبل از بازی به من پیامک داد و نوشت مظفری‌زاده یک پنالتی به ضرر شما می‌گیرد.»

او در مورد بازی افزود: «از روی اشتباهات بازیکنان خودمان ضربه خوردیم؛ از همان نقاطی که تذکر داده بودم. جام‌حذفی برای ما تمام شد و باید لیگ را دنبال کنیم.»

استیلی اما در مورد داوری مظفری‌زاده گفت: «مظفری‌زاده از شریف‌ترین داوران ایران است؛ هر چند بیشتر به سود ذوب‌آهن سوت زد.»

او تاکید کرد: «به بازیکنان گفته بودم اگر می‌خواهیم قهرمان شویم فرقی نمی‌کند در چه مرحله‌ای با ذوب‌آهن روبه‌رو شویم و باید این تیم را ببریم. دو بار عقب افتادیم اما توانستیم به بازی برگردیم. ذوب‌آهن از نظر قدی بر ما برتری داشت و به همین دلیل توانست دو گل روی ضربات ایستگاهی به ما بزند.»

صعود داماش و صبا

دیدار ماشین‌سازی‌ تبریز و داماش گیلان هم با برتری 2 بر یک داماش میهمان این مسابقه به پایان رسید. ماشین‌سازی‌ که با گل دقیقه 23 محسن دلیر از حریف پیش افتاده بود، در دقیقه 89 گل تساوی را توسط محمدرضا مهدوی دریافت کرد. وقت اضافی این بازی در حالی آغاز شد که در دقیقه 97 سامان نریمان جهان در یک موقعیت مشکوک به آفساید صاحب توپ شد و میلاد فراهانی دروازه‌بان داماش با خطای پنالتی روی بازیکن ماشین‌سازی‌ اخراج شد. داماش که هر 3 تعویض خود را انجام داده بود، مجبور شد به محمد آبشک پیراهن دروازه‌بانی بپوشاند و او را درون دروازه بفرستد.

رسول خطیبی، سرمربی- بازیکن ماشین‌سازی‌ که با اعلام ضربه پنالتی به زمین آمده بود، پنالتی خود را به بیرون زد. 4 دقیقه بعد مصطفی حاجتی دروازه ماشین‌سازی را باز کرد تا داماش برنده این دیدار باشد. مس سرچشمه و صبا هم در کرمان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان 120 دقیقه به تساوی بدون گل انجامید. در ضربات پنالتی اما صبا 5 بر 4 به برتری رسید تا مس حذف شود.

شهرداری یاسوج هم با نتیجه 2 بر یک سیاه جامگان مشهد را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. گل‌های شهرداری یاسوج را صمد اکبری و مقداد قباخلو زدند و مهدی هاشمی‌نسب تک گل سیاه‌جامگان را به ثمر رساند.

کد خبر 152364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز