همشهری آنلاین: آیت الله مکارم شیرازی از برپاکنندگان مجالس حسینی خواست: اهداف والا و پیام‌های انسان ساز مکتب سیدالشهدا را در مراسم سوگواری برای مردم تبیین کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت فرارسیدن ایام حزن و اندوه شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و اولاد و اصحاب باوفای آن حضرت در توصیه‌هایی خطاب به برپاکنندگان مراسم سوگواری افزوده است: در این مجالس از بیان مطالب ضعیف و مصائب مشکوک و وهن‌آور اجتناب و نکات مربوط به رشادت‌ها و ایثار و فداکارهای شهیدان پرافتخار کربلا به صورت پررنگ با نظم و نثر حماسی در این مجالس یادآوری شود.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه پیام خود، مداحان را از پیروی کردن سبک‌های زشت و سَبُک غربی بر حذر داشته و به آنان توصیه کرده است در احیای سَبک‌های سنتی و پیمودن راه دعبل‌ها و کمیت‌ها و محتشم‌ها تلاش کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در این پیام بر پرهیز از بکارگیری وسائل موسیقی و اسباب گناه در مجالس سوگواری حسینی سفارش کرده و افزوده است: دشمن سعی دارد عاشورا به فراموشی سپرده یا آمیخته با خرافات شود بنابر این عزاداران پرافتخار حسینی باید دشمنان را در این زمینه‌ها ناکام سازند.

آیت الله مکارم شیرازی در این پیام تاکید کرده است: سوگواران حسینی از کارهایی که به بدن آسیب می‌رساند مخصوصاً قمه‌زنی که پیامدها و عوارض ناگواری برای جهان تشیع دارد پرهیز کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که امروز وحدت صفوف از اوجب واجبات است افزوده است: هیئت‌های مذهبی و اداره‌کنندگان مجالس دینی به وحدت صفوف عزاداران کمک کنند و اجازه ندهند بدخواهان تخم نفاق در میان آنان بپاشند.

آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود با اشاره به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی آورده است: ممکن است افراد فرصت‌طلب بخواهند از مراسم پاک و ملکوتی حسینی برای منافع سیاسی خود بهره گیرند بنابر این باید هوشیار بود و جلوی این‌گونه کارها را گرفت.

کد خبر 152252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز