شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصرف برخی خوراکی‌ها در پایان یک روز کاری می‌تواند انرژی شما را برای ادامه فعالیت‌های روزمره حفظ کند که در این جا به 5 مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم.

به گزارش ایسنا، این پنج ماده شامل موارد زیر می‌باشند:

1- موز: این میوه به دلیل داشتن سه نوع قند خوراکی می‌تواند یک گزینه مناسب در هنگام خستگی باشد. موز همچنین به دلیل داشتن فیبرغذایی می‌تواند انرژی مورد نیاز را برای یک مدت طولانی در فرد به وجود آورد.

2- گیاه جینسنگ: مصرف دم کرده این گیاه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های آن باعث می‌شود که فرد پرانرژی باشد و تمرکز کافی برای انجام کارهای روزمره را داشته باشد. در صورتی که دم‌ کرده جینسنگ را گرم بنوشید تاثیر آرامش‌بخشی بر روی اعصاب دارد و این قدرت را به فرد می‌دهد که تا دیر وقت و بدون احساس خواب‌آلودگی کار کند.

3- پنیر سخت: این پنیر شامل پنیر«پارمزان» و پنیر«استلیتون» که یک پنیر انگلیسی است، می‌شود. این نوع پنیر از سطح بالایی آمینواسید برخوردار است و به رفع خستگی کمک می‌کند.

4- توت‌فرنگی: توت‌فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C، منگنز و فیبر می‌تواند به ترمیم بافت‌های فرسوده بدن، افزایش سطح ایمنی و انرژی بدن کمک کند.

5- شربت آبلیمو: نوشیدن شربت خنک آبلیمو می‌تواند خستگی و کسالت عصر را از بین ببرد و فرد را پرانرژی سازد. این نوشیدنی بدلیل داشتن قند طبیعی به راحتی جذب خون می‌شود و به شادابی فرد کمک خواهد کرد.

کد خبر 152182
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز