چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

براساس اعلام سازمان ملل متحد اپیدمی ایدز از سال 2007 تا‌کنون پیشرفتی نداشته و تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس این بیماری از سال 2007 تا‌کنون بدون تغییر باقی‌مانده است.

به گزارش فارس، منتقدان معتقدند که این نهاد به ریشه‌کنی این بیماری خوشبین است، با این حال باید توجه داشت که هیچ واکسنی برای این بیماری وجود ندارد و میلیون‌ها مبتلا، درمانی را دریافت نمی‌کنند و این در حالی است که کمک‌ها نیز با بحران اقتصادی کمرنگ شده است. برنامه اچ‌آی‌وی و ایدز سازمان ملل اعلام کرده سال گذشته 2.7میلیون نفر به این بیماری آلوده شده‌اند که این میزان در 3 سال گذشته ثابت بوده است. این آمار تاحد زیادی یافته‌های قبلی توسط گروهای تحقیق را که در ماه ژوئن منتشر شده بود، تأیید می‌کند. در پایان سال گذشته حدود 34 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس اچ‌آی‌وی آلوده بوده‌اند که افزایشی بسیار کم را نسبت به سال قبل از آن داشته و آن هم تا حدی به‌علت افزایش طول عمر مبتلایان به ویروس است.

سال گذشته1.8 میلیون مرگ مرتبط با ایدز وجود داشته که این میزان در سال 2009 برابر با1.9میلیون نفر بوده است. اپیدمی این بیماری هنوز هم در جنوب آفریقا شدت بیشتری دارد اما این در حالی است که تعداد موارد جدید ابتلا نسبت به اوج آن در سال 1997 با 26 درصد کاهش روبه‌رو بوده اما در سایر نقاط افزایش داشته است. در اروپای شرقی و آسیای مرکزی تعداد مبتلایان به اچ‌آی‌وی در دهه گذشته با 250 درصد افزایش روبه‌رو بوده که مهم‌ترین عامل آن تزریق در میان معتادان بوده است. در آمریکای شمالی و اروپای غربی شیوع این بیماری تقریبا ثابت بوده است.

کد خبر 152062
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز