همشهری آنلاین: هفدهمین نشست نقد نغمه روز یکشنبه 6 آذر با نقد و بررسی آلبوم«پوئم سمفو‌ی های خرمشهر و حلبچه» اثر هوشنگ کامکار با حضور کیاوش صاحب‌نسق و هوشنگ کامکار در فرهنگسرای شفق برگزار می شود.

صاحب‌نسق کامکار

به گزارش همشهری آنلاین در این نشست که از ساعت 17 و 30 روز یکشنبه آغاز می شود کیاوش صاحب نسق(آهنگساز و مدرس دانشگاه) به عنوان منتقد به بررسی این آلبوم در حضور هوشنگ کامکار خواهد پرداخت.

کیاوش صاحب نسق استاد دانشگاه و آهنگسازی است که تا کنون آثاری چون«لحظه ها»، «لالایی زیر آوار»، «...و اینجا در سکوت» و «زرمان» از او منتشر شده است.

آلبوم«پوئم سمفونی های خرمشهر و حلبچه» از دو بخش تشکیل شده است که هوشنگ کامکار در بخش پوئم سمفونی خرمشهر از قطعه«محمد نبودی ببینی» و در پوئم سمفونی حلبچه از تم های محلی کردی وام گرفته و بیژن کامکار هم در این اثر خوانده است.
هوشنگ کامکار درباره این آلبوم عنوان کرده است: به عنوان یک موسیقی دان ایرانی در قبال فجایعی مانند جنگ در خرمشهر و بمباران حلبچه که به جرات می توان آنها را وقایع جهانی نامید، احساس مسؤلیت کردم و آن چه در توان موسیقایی دارم برای زنده نگه داشتن خاطره آنها در دل نه تنها ایرانیان بلکه جهانیان بصورت پوئم سمفونی بسازم.

more  یادداشت هوشنگ کامکار برای آلبوم پوئم‌سمفونی حلبچه و خرمشهر

حسین علیزاده نیز پیش از این، از آلبوم"پوئم سمفونی های خرمشهر و حلبچه» هوشنگ کامکار به عنوان یکی از مهمترین آثار این آهنگساز سخن گفته بود.

ورود به این نشست برای عموم آزاد است و علاقمندان می توانند برای حضور در این جلسه از به نشانی خیابان سید جمال الدین اسد آبادی(یوسف‌آباد)- خیابان 19 - پارک شفق- فرهنگسرای شفق(فرهنگسرای دانشجو) مراجعه کنند.

کد خبر 152056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز