پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیا می‌خواهید وزن کم کنید، اما نمی‌دانید چطور برای این کار برنامه‌ریزی کنید؟ یک وسیله الکترونیک به نام eButton می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

eButton

به گزارش گیزمگ این وسیله قابل‌حمل که پژوهشگران دانشگاه پیتسبورگ آن را ساخته‌اند، مجموعه‌ای از یک دورربین، شتاب‌سنج، GPS و سایر حسگر‌هاست.

این ابزارهای به همراه هم نه تنها چیزهایی را که فرد می‌خورد ثبت می‌کنند، بلکه میزان ورزش و فعالیت جسمی او، مدت زمانی را که در حالت نشسته و بی‌حرکت می‌گذراند، و سایر عوامل موثر بر وزن را هم تحت نظارت دارند.

photo

این وسیله می‌تواند محل خریدن مواد غذایی، چگونگی آماده کردن آن، مدتی را که فرد صرف خوردن غذاها و نوشیدنی‌ها می‌کند، و جتی چگونگی تعامل فرد با خانواده و دوستان سر میز غذا را ثبت کند. این وسیله همچنین می‌تواند تعیین کند که فرد به کدام رستوران‌ها رفته است و چه غذاهایی را سفارش داده است.

کم کردن وزن تنها با رژیم غذایی به دست نمی‌آید، بنابراین eButton مدت زمانی را که فرد در حالت نشسته جلوی تلویزیون یا کامپیوتر می‌گذراند را نیز ثبت می‌کند.

تجزیه و تحلیل کردن این داده‌ها بوسیله این وسیله ظاهرا به سادگی انتقال عکس از دوربین به کامپیوتر است.

سرپرست این پروژه در دانشگاه پیتسبورگ، مینگویی سان، می‌گوید: "این رویکرد چند بعدی سلامت کلی افراد استفاده‌کننده از این وسیله را در نظر می‌گیرد، که مهمتر از توجه صرف به غذا و ورزش است. ما برای کاهش وزن افراد باید نه تنها میزان غذا خوردن یا ورزش آنها بلکه کل روال زندگی آنها را مورد توجه قرار دهیم."

طرز کار این وسیله یادآور سیستم PlateMate است که در آن یک اجتماع آنلاین با تجزیه و تحلیل عکسهایی که کاربران از غذاهای شان گرفته اند، میزان کالری آنها را تعیین میکند.

کد خبر 152042
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز