سان به نقل از منابع موثق از مذاکره مستقیم محمد رویانیان با اریکسون سوئدی خبر داد.

فوتبال

محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از تساوی خانگی سرخ‌پوشان با سپاهان، در واکنش به صحبت‌های حمید استیلی که مدعی شده بود رویانیان چند بار از رفتن او جلوگیری کرده است، با خنده پاسخ داد: «این بار اگر با من حرف بزند، می‌گویم برود.»

اما به‌نظر می‌رسد این شوخی با خبرنگاران، از سوی مدیری که خبرنگاران دیگر حوزه‌های رسانه‌ای خاطرات جالبی از صحبت‌ها و شوخی‌های او دارند، چیزی بیشتر از یک صحبت ساده بوده است.

آخرین خبرها درباره تغییر سرمربی پرسپولیس، این بار از انگلیس شنیده می‌شود؛ روزنامه سان گزارش داده است که اسون گوران اریکسون سرمربی سابق تیم ملی انگلیس قرار است به‌زودی با مسئولان باشگاه پرسپولیس در دبی ملاقات کند. این روزنامه حتی به مبلغ قرارداد این مربی سوئدی با پرسپولیس هم اشاره کرده و آن را حدود یک میلیون پوند اعلام کرده است.

ارسال کپی پاسپورت

نام سرمربی سوئدی نخستین‌بار پس از برکناری افشین قطبی و زمانی که فدراسیون برای تیم ملی به‌دنبال یک مربی مشهور بود با ایران مرتبط شد. در آن روزها گفته می‌شد که اریکسون یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی است اما با انتخاب کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی، نام اریکسون به‌صورت موقت فراموش شد تا اینکه حدود سه هفته پیش گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب یک سرمربی خارجی که ترجیحا نام بزرگی هم داشته باشد، به جای استیلی مطرح شد.

در شرایطی که مصطفی دنیزلی به‌عنوان گزینه جدی مطرح می‌شد، نام اریکسون هم که به تازگی از لسترسیتی اخراج شده بود، در میان خبرها شنیده شد. براساس برخی گزارش‌ها، حتی برخی افراد که مسئولیتی در باشگاه پرسپولیس نداشتند با این مربی سوئدی تماس‌هایی برقرار کرده بودند و گفته می‌شد که یک کپی از پاسپورت او به باشگاه پرسپولیس داده شده است تا شرایط سفر او به تهران بررسی شود؛ اگرچه حمایت‌های ‌هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از حمید استیلی، تب و تاب استخدام یک مربی خارجی بزرگ را به‌صورت موقت از بین برد.

ولی این بار سان به نقل از منابع موثق خبر از مذاکره مستقیم محمد رویانیان با این مربی63 ساله داده است. این روزنامه حتی در گزارش خود به نقل از برخی منابع اشاره کرده است که سرمربی سابق تیم ملی انگلیس، منچسترسیتی و مکزیک به‌زودی به دبی سفر خواهد کرد تا با محمد رویانیان مذاکره داشته باشد. البته این روزنامه با توجه به سبک زندگی این مربی، لحظات سختی را برای او در تهران پیش‌بینی کرده است.

زندگی عشایری در جهان‌فوتبال

اریکسون که طی سال‌های 2001 تا 2006 سرمربی انگلیس بود، در این کشور بیشتر به‌عنوان یک مربی ناکام شناخته می‌شود. او در زمانی که در تیم ملی انگلیس بود، سالانه حدود 5 میلیون پوند درآمد داشت اما نتوانست با این تیم به موفقیت خاصی دست پیدا کند. اریکسون در آخرین تجربه مربیگری خود با امید بازگرداندن لستر به لیگ برتر به این تیم پیوست. او در این باشگاه مورد حمایت کامل قرار داشت و در تابستان، با هزینه‌های بسیار زیاد بازیکنان مورد نظر خود را به تیمش اضافه کرد. اما پس از یک دوره موفق، نتایج بد سراغ لستر آمد و این تیم در 11 بازی آخر با اریکسون، تنها به 2 پیروزی دست پیدا کرد تا چند هفته پیش برکنار شود. او پیش‌تر در تیم‌هایی در منطقه اسکاندیناوی و پرتغال و باشگاه‌های رم، فیورنتینا، لاتزیو و سامپدوریا مربیگری کرده و پس از تیم ملی انگلیس، هدایت‌ تیم‌های ملی مکزیک و ساحل عاج را هم بر‌عهده داشته است.

کد خبر 151916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز