همشهری آنلاین: مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به اینکه آیین نامه شورای صنفی دانشگاه‌ها آماده ابلاغ است، گفت: در این پیش ‌نویس، پیشنهاد بازنگری علمی آیین ‌نامه پیشین و بررسی عملکرد 10 ساله شوراهای صنفی ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی بذرافشان با اشاره به طرح پیش ‌نویس آیین ‌نامه شورای صنفی در هیئت مرکزی نظارت بر شوراهای صنفی دانشگاه‌ها در سال گذشته، اضافه کرد: در این پیش ‌نویس، پیشنهاد بازنگری علمی آیین ‌نامه پیشین و بررسی عملکرد 10 ساله شوراهای صنفی با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف شوراها مطرح شد.

وی با اشاره به ابلاغ نخستین آیین ‌نامه فعالیت شوراهای صنفی در سال 78، گفت: در سال 82 دومین آیین نامه شورای صنفی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و از آن زمان آیین ‌نامه جدیدی تدوین نشده بود.

به گفته مدیر کل امور دانشجویان وزارت علوم ، نظرات سه گروه از اعضای شورای صنفی فعلی و سابق، معاونان دانشجویی و روسای دانشگاه‌های فعلی و سابق دریافت و بررسی شد.

بذرافشان ادامه داد: در نهایت،گزارش‌ها جمع ‌بندی و به هیئت مرکزی ارائه و از مجری طرح خواسته شد تا پیش ‌نویس آیین ‌نامه شورای صنفی به وزارت ‌علوم ارائه شود.

وی از ویرایش‌های آیین ‌نامه پیشنهادی گروه تحقیقاتی خبر داد و گفت: آیین ‌نامه شورای صنفی دانشگاه‌ها آماده ابلاغ است و بر اساس مصاحبه ‌هایی که صورت گرفت، نگرش‌ها اینگونه بود که مسئولان دانشگاه‌ها احساس می ‌کردند فعالیت شوراهای صنفی دخالت در امور اجرایی است و دانشجویان تصور می ‌کردند که دانشگاه‌ها به آنان اجازه دخالت نمی ‌دهند.

کد خبر 150950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز