همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پدران‌ شهری کم‌درامد در آمریکا نقش مهمی در سلامت کودکان‌شان دارند و آنها را تشویق می‌کنند تا غذاهای سالم بخورند و ورزش کنند.

father

به گزارش هلث دی  این بررسی همچنین نشان داد که هنگامی که کودکان این پدران بیمار می‌شوند، برخی از این پدرها ممکن است دوز تجویز‌شده دارو را درست به کودکان‌شان ندهند، و در مقابله با موارد مراقبت‌های اورژانسی چندان آمادگی نداشته باشند.

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه نورث‌وسترن 31 پدر، اغلب سیاه‌پوست یا لاتین‌تبار، را با متوسط سنی 31 در شیکاگو و میلواکی مورد بررسی قرار دادند. جدود 40 درصد این مردان کمتر از 34999 دلار در سال درآمد داشتند.

بیش از نیمی از این پدران گفتند سعی کرده‌اند فعالیت جسمی را در کودکان‌شان تشویق کنند و کودکان‌شان را به انجام بازی‌های تشویق کنند تا وضعیت سلامتی‌شان بهبود پیدا کند. آنها گفتند سعی کرده‌اند الگوی خوبی برای کودکان‌شان باشند، زیرا رفتارهای آنها بر عادات کودکان‌شان اثر می‌گذارد.

با وجود یافته‌های مثبت این بررسی، پژوهشگران از این یافته ابراز نگرانی کرند که یک سوم این پدران دوز توصیه‌شده داروها را به کودکان‌شان نمی‌دادند.

این پژوهشگران می‌گویند پدرها نقش فزاینده‌ای در مراقبت کودکان ایفا می‌کنند، و مراقبان بهداشتی باید پدران را نیز به عنوان نقش‌آفرینان اصلی در بهداشت کودکان‌شان به حساب بیاورند و به آنها آموزش دهند.

بر اساس گزارش اداره آمار آمریکا شمار پدران خانه‌مانده در فاصله سال‌های 2003 تا 2009 تقریبا دو برابر شده است و به 158000نفر رسیده است، و شمار پدران تنها که کودکان‌شان را بزرگ می‌کنند از 400000 نفر در سال 1970 به 1.7 میلیون نفر در حال حاضر رسیده است.

کد خبر 150785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز