همشهری آنلاین: جایزه بین‌المللی طراحی گرافیک تایوان 2011 به هنرمندان طراح و گرافیست ایرانی مهدی سعیدی و مهدی مهدیان تعلق گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس رای هیأت داوران که متشکل از هنرمندان بین‌المللی بودند نام دو هنرمند طراح و گرافیست ایرانی در بین برندگان قرار گرفت.

در این دوره بیش 1393 اثر طراحی از 32 کشور جهان شرکت داشتند که پس از انتخاب آثار، 134 اثر به بخش نهایی راه یافت.

در همین راستا، مدال برنز این جشنواره به مهدی سعیدی برای طراحی پوستر "شمس تبریزی" و همچنین جایزه ویژه هیأت داوران برای پوستر" بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران" به مهدی مهدیان تعلق گرفت.

مهدی سعیدی در هنرستان هنر در رشته گرافیک تحصیل کرد و سپس دوره هنر و طراحی را در دانشگاه کمبریج انگلستان گذراند.

وی تجربیات مختلف و گوناگونی را در مقوله تایپوگرافی، طراحی حروف و خوشنویسی انجام داد و در آثارش از هنر خوشنویسی ایرانی و خطوط مختلف استفاده تصویری و فرمالیستی کرد و با ترکیب و برداشتی از خوشنویسی ایرانی و تصویر توانست به زبانی جدید دست یابد.

مهدی سعیدی در نمایشگاه‌ها و دوسالانه‌های داخلی و بین‌المللی در سراسر دنیا شرکت داشته و جوایز متعدد و مهم بسیاری را از آن خود کرده است.

مهدی سعیدی جایزه ویژه هفتمین دوسالانه بین‌المللی پوستر مکزیک، نفر اول دوسالانه بین‌المللی پوستر جهان اسلام، نفر سوم سه سالانه بین‌المللی پوستر خارکف اکراین، جایزه رییس ایالت ترناوا از ششمین سه سالانه بین‌المللی پوستر ترناوا اسلواکی، جایزه بزرگ سومین نمایشگاه بین‌المللی پوستر تایوان، نفر اول مسابقه بهترین طراحی لوگو شخصی تهران، جایزه بزرگ ضیافت طراحان پنج ستاره نمایشگاه سه سالانه دعوتی بین‌المللی اوزاکای ژاپن، نفر اول دوازدهمین سه سالانه بین‌المللی اکوپلاکات اسلواکی و ... را در کارنامه خود دارد.

مهدی مهدیان فارغ التحصیل رشته گرافیک هنرستان هنرهای تجسمی مالک اشتر، فارغ التحصیل طراحی گرافیک، دانشگاه هنر تهران و کارشناس ارشد رشته گرافیک و مدرس گرافیک دانشکده هنرهای تهران، دبیر اجرایی و طراح گرافیک چندین دوسالانه، نمایشگاه و رویدادهای مهم داخلی و بین‌المللی است.

مهدی مهدیان در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری در داخل و خارج از کشور شرکت داشته است و جوایز بسیاری را از نمایشگاه‌ها و دوسالانه‌ها در داخل و خارج از کشور را از آن خود کرده است.

جایزه طراحی جلد کتاب اولین جشنواره تجسمی دانشگاه هنر، جایزه طراحی پوستر نمایشگاه تصویر سال، جایزه ویژه طراحی پوستر بیست و نهمین جشنواره تئاتر فجر، جایزه ویژه هیأت داوران پنجمین نمایشگاه بین‌المللی طراحی گرافیک تایوان و ... .

جوایز برندگان در مراسم اختتامیه که در تایوان برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد.

 

کد خبر 150619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز