سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین مجموعه عکس‌های مفهومی سمیرا علیخان‏زاده با عنوان "رو به رو" جمعه بیستم آبان ماه در گالری اثر رونمایی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، علیخان‌زاده از عکاسان صاحب سبک حوزه بین‌الملل است که عکس‌های مجموعه آیینه‌هایش در حراج‌های کریستی، ساتبی و بونامز رکورد‌های قابل ملاحظه‌ای را کسب کرده است.

"رو به رو"عنوان ششمین نمایشگاه انفرادی این عکاس مفهومی در گالری اثر است که وی در این نمایشگاه10 اثر تازه خود را به تماشا می‏گذارد.

در آثار این دوره علیخان‌زاده هم، چهره زنان ایرانی روزگاران گذشته،عنصر اصلی کارها هستند.

هنرمند در ارایه این آثار از آیینه‌ها فاصله گرفته و چهره‏ها و انسان‏های درون قاب‌هایش رنگ باخته و ذره‏ذره ناپدید شده‌اند تا مخاطب را با این سؤال هولناک مواجه کند که "سرانجام چه بر جای می‏‌ماند؟".

علیخان‌زاده عکاس صاحب سبک مفهومی، در حالی ششمین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری اثر برپا می‌کند که تاکنون در حراجی‌های معتبر بین‌المللی صاحب رکوردهای قابل ملاحظه شده است.

این هنرمند چهل و سه ساله که در بیش از 30 آرت فر معتبر در شمال آمریکا، اروپا و خاورمیانه حاضر بوده در کارنامه هنری خود، شرکت در سه دوره حراج کریستی پاریس، دوبی و لندن، سه دوره حراج ساتبی لندن، سه دوره حراج بونامز لندن و دوبی و یک دوره اکشن "فبلیپس دی پری" لندن را دارد.

آثار این هنرمند در حراج های خارجی به قیمت‌های قابل ملاحظه‌ای به فروش رسیده، وی در سال 2008 در حراج بونامز دوبی به رکورد قابل توجه 24 هزار دلار دست یافته است.

نمایشگاه عکس‌های مفهومی مجموعه "رو به رو" سمیرا علیخان‌زاده به مدت سه هفته در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر ـ خیابان برفروشان ـ پلاک 13 دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 4 تا 8 شب از این آثار دیدن کنند.

 

 

کد خبر 150617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز