همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به منظور افزایش سرعت اینترنت کاربران خانگی به محض این که در هر استان و منطقه‌ای امکان فنی آن فراهم شود اقدام خواهیم کرد.

internet

رضا تقی پور درباره انتقاداتی که در خصوص افزایش نیافتن سرعت اینترنت خانگی مطرح می شود گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است سرعت اینترنت در بخش‌های مختلف به مرور زمان افزایش یابد که به طور مثال شبکه‌های مدارس و علمی را به شبکه ملی اطلاعات منتقل می‌کنیم که به همین نسبت پهنای باند آنها زیادتر خواهد شد.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر ارتباطات ادامه داد: برای کاربران خانگی هم به محض این که در هر استان و منطقه‌ای این امکان فنی فراهم شود برای افزایش سرعت اینترنت اقدام خواهد شد.

وزیر ارتباطات مرداد ماه در گفتگو با مهر از ارائه پهنای باند 20مگابیت برثانیه به هر کاربر ایرانی خبر داده و در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اینترنت با بیان اینکه قرار است از تجربیات کره‌جنوبی در راه اندازی این شبکه استفاده شود گفته بود: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه کامل و جامع برای تامین پهنای باند مورد نیاز فعالیتهای مختلف است به همین جهت و با توجه به همگرایی میان ارتباطات تصویر و دیتا در این شبکه، ارائه پهنای باند بسیار زیاد به کاربران پیش بینی شده تا امکان استفاده از سرویس هایی چون ویدئو درخواستی (VOD) و تلویزیون اینترنتی (IPTV) و امکان آپلود این محتوا برای شهروندان ایرانی فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای هر کاربر ایرانی دسترسی به پهنای باند با سرعت 20 مگابیت بر ثانیه دراین شبکه درنظر گرفته شده است ادامه داده بود: طبق برآوردهای انجام شده این میزان پهنای باند تا چهار سال آینده برای نیاز کاربران پاسخگو خواهد بود و البته معماری این شبکه به نحوی است که به تناسب نیاز و درخواست این میزان قابلیت ارتقا خواهد داشت.

کد خبر 150486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز