دومین روز از مسابقات جام ولایت عصر 14 آبان برگزار شد که استقلال تهران مقابل ناسیونال پاراگوئه شکست خورد.

فوتبال

این دیدار در شرایطی برگزار شد که ناسیونال در بازی اول با یک گل مقابل پرسپولیس شکست خورده بود ولی در این دیدار حریف آبی پوش خود را شکست داد. در این دیدار پرویز مظلومی ستاره هایش را
در اختیار نداشت و استقلال مثل پرسپولیس تقریبا با بازیکنان نیمکت نشین خود به مصاف ناسیونال رفت. هادی زرین ساعد، حنیف عمران‌زاده، حمید عزیززاده، جواد شیرزاد، مهدی امیرآبادی، کیانوش رحمتی(۸۶ محمد انصاری)، فریدون زندی، محسن یوسفی، توحید غلامی(۴۶ علی حمودی)، اسماعیل شریفات و آرش برهانی بازیکنان استقلال در این دیدار بودند.

آبی‌های تهران در این دیدار چند فرصت گلزنی داشتند ولی در مجموع پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند. رودریگو تکسیرا در دقیقه 65 تنها گل تیم ناسیونال را به ثمر رساند ولی تلاش شاگردان مظلومی تا پایان بازی نتیجه نداد و آنها نتوانستند نتیجه بازی را عوض کنند. در نخستین دیدار این رقابت‌ها پرسپولیس موفق شد ناسیونال را یک بر صفر شکست دهد.

با این حساب تکلیف قهرمانی به بازی آخربین دو تیم استقلال و پرسپولیس کشیده شده است. پرسپولیس با یک تساوی هم می‌تواند قهرمان این جام شود ولی استقلال باید با اختلاف بیش از یک گل حریف قرمزپوش خود را در دیدار آخر شکست دهد تا به قهرمانی برسد. البته حالت دیگری هم وجود دارد؛ ‌اینکه استقلال با یک گل پرسپولیس را شکست بدهد. اگر این نتیجه رخ دهد، امتیازها و تفاضل گل‌های هر سه تیم یکسان خواهد بود و در این صورت باید دید تیم‌ قهرمان با چه فرمولی مشخص خواهد شد.

شبه دربی

آخرین دیدار جام ولایت ساعت 16:30 دوشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که دو تیم استقلال و پرسپولیس مقابل هم قرار می‌گیرند. البته سرخابی‌ها در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که بازیکنان اصلی خود را در اختیار نخواهند داشت. با وجود این برخی معتقدند که این بازی تحت هر شرایطی حساسیت‌های خودش را دارد و آنها به هیچ عنوان راضی نیستند که زمین بازی را با شکست ترک کنند. این بازی فرصتی برای بازیکنان نیمکت‌نشین و آنهایی خواهد بود که قصد اثبات خودشان را دارند. پرویز مظلومی در 3 بازی قبلی که مقابل پرسپولیس قرار گرفته، آمار فوق‌العاده‌ای داشته و 3 بار این تیم را شکست داده است.

او به‌طور حتم دنبال بهبود آمار پیروزی‌هایش در دربی است تا محبوبیت خود را نزد هواداران استقلال بیشتر کند. از طرفی حمید استیلی جایگاه متزلزلی در پرسپولیس دارد و هر روز باید اخبار متفاوتی در مورد تغییر کادر فنی بشنود. استیلی که تیمش با ارائه یک بازی ضعیف دربی را به استقلال واگذار کرد حالا می‌خواهد در این بازی غیر رسمی، استقلال را شکست دهد تا شاید جو سنگینی که علیه او به‌وجود آمده را از بین ببرد.

انتقاد مظلومی

پرویز مظلومی سرمربی استقلال بعد از شکست مقابل ناسیونال از نحوه برگزاری این جام انتقاد کرد. او گفت:« جام عزیزی را برگزار می‌کنند و نام بزرگی هم دارد ولی تیم ما را خلع سلاح کردند و ما فقط به احترام این جام شرکت کردیم، اما این راه و رسمش نیست.»

او به بازی دوشنبه برابر پرسپولیس اشاره کرد و افزود: «حساسیت این بازی بالاست و پرسپولیس 4 روز استراحت کرده است ولی ما فقط یک‌روز فرصت ریکاوری داریم. برگزار کردن بازی‌ها به این شکل اصلا درست نیست. ما تقاضا کرده‌ایم که بازی را عقب بیندازند و اگر این کار را انجام دهند شرکت می‌کنیم، در غیراین صورت مقابل پرسپولیس با امیدهایمان به میدان می‌رویم.»

او تاکید می‌کند: «سؤال من این است که خروجی این جام چه بوده است آن هم در شرایطی که تیم‌ها در حال استراحت هستند و برگزاری یک جام آن‌هم به‌صورت سه جانبه درست نیست. تیم نامداری از پاراگوئه می‌آید اما شرایط به‌گونه‌ای است که هواداران استقبال نمی‌کنند.»

مظلومی در پاسخ به این سؤال که آیا استقلال هنگام تعویض‌ها برگه تعویض داشت، گفت: «خیر، ما برگه تعویض نداشتیم و فقط با صدا زدن نام بازیکنان تعویض‌ها را انجام دادیم. از من نباید بپرسید که چرا چنین اتفاقی افتاد بلکه باید از کسانی بپرسید که مسئول این کار هستند.»

مظلومی درخصوص باخت تیمش خاطرنشان کرد:« ناسیونال از تک موقعیتش استفاده کرد درحالی‌که تیم ما بارها موقعیت داشت که تبدیل به گل نشد. تیمی که تمرین نکند و وارد جام شود، بهتر از این نخواهد بود.»

کد خبر 150423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز