همشهری آنلاین: دبیر‌کل دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اعلام خبر تاسیس دبیرخانه دائمی این جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره جهانی هنر مقاومت از دوره آینده به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، حبیب‌الله صادقی دبیر دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت افزود: دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در نوع خود، کاری بسیار بزرگ در زمینه هنر معاصر به خصوص در بیست سال گذشته است و با توجه به فروغ دلپذیر این دوره از جشنواره و چشمگیر بودن سازمان‌دهی برنامه‌ها و مدیریت در این دوره، انگیزه برگزاری جشنواره در دوره آینده فراتر از دوره پیش شده است.

صادقی ادامه داد: در بخش‌های مختلف جشنواره هنر مقاومت، در سمت داور، بازبین، هیات انتخاب و شورای سیاستگذاری جشنواره قرار داشتم و در جریان مسایل جزیی و کلی ماجراها از نزدیک بودم.

به همین جهت با قاطعیت می‌گویم که تمامی آثار این جشنواره در سطحی بسیار مطلوب و با استانداردهای جهانی تولید شده است.

وی گفت: طی تجربیات هنری در یک صد سال گذشته می‌توان به وضوح مشاهده کرد که با نمود مولفه‌های انسانی در هنر، از مفهوم اصلی هنر دور شده‌ایم اما در سی سال گذشته در ایران همواره نقاشان ایرانی در هنر به سوی هنر معنا گرا و کاربردی پیش رفتند به همین منظور در قدمگاه سوم در نظر داریم بسیار آرام‌تر و با کیفیت مطلوب‌تری نسبت به دو دوره گذشته پیش برویم.

دبیر جشنواره جهانی هنر مقاومت در پایان مشارکت مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره‌های آینده این جشنواره را بسیار مهم و تاثیر‌گذار ارزیابی کرد و افزود: در نظر داریم با ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره جهانی هنر مقاومت، در ساختمان بنیاد فرهنگی روایت، اقدام جدی و موثری را به منظور برگزاری مداوم این جشنواره و دریافت آثار فاخر هنرمندان در طول سال انجام دهیم.

دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت از سوی بنیاد فرهنگی روایت، آذرماه سال جاری همزمان در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 150358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز