مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هواپیماهای جت مسافربری با سرعتی 5 برابر سرعت صوت می‌توانند آینده صنعت هوانوردی را متحول کرده و تا اندازه‌ای قابل توجه از زمان سفرهای طولانی هوایی بکاهند.

هواپیمای جت مسافربری

به گزارش مهر، جتهای مسافربری با سرعت پروازی 5 برابر سرعت صوت در آینده از زمان سفرهای هوایی خواهند کاست برای مثال این جتها می‌توانند در کمتر از یک ساعت مسافت نیویورک تا لندن را طی کنند.

طبق گزارشی از موسسه مهندسین مکانیک، ساخت چنین هواپیمایی از پایان قرن جاری آغاز خواهد شد، قدمی که می‌تواند بریتانیا را به یکی از پیشگامان فناوریهای هوانوردی آینده تبدیل کند. در این گزارش که تاریخ مورد نظر خود را برای ساخت چنین هواپیماهایی سال 2075 و فراتر از آن می‌داند به تغییرات و پیشرفتهایی بزرگ در صنعت طراحی هواپیما اشاره شده است.

سفر با سرعتی 5 برابر صوت
هواپیمای رم جت طراحی شده توسط ناسا با سرعت 11 هزار کیلومتر بر ساعت

این هواپیمای فوق سریع می‌تواند در سرعت 6 هزار و 437 کیلومتر بر ساعت پرواز کند، سرعتی پنج برابر سرعت صوت. همچنین این هواپیماها به شکلی طراحی شده‌اند که می‌توانند مشابه پرنده‌های مهاجر در الگویی V شکل پرواز کنند تا با استفاده از جریان هوایی که توسط هواپیمای جلویی ایجاد شده انرژی کمتری مصرف کند.

به لطف این هواپیماها زمان پرواز نیویورک تا سیدنی از 21 ساعت به 2.5 ساعت، لندن به نیویورک از هفت ساعت به 55 دقیقه و لندن تا سنگاپور از 13 ساعت به یک ساعت و 40 دقیقه کاهش خواهد یافت.

جت‌های سرعتی SC رمجت دارای موتورهای جت تنفسی هستند که به آنها امکان می‌دهد برای ایجاد سرعت و نیروی فشار سوخت را مصرف کرده و از سرعت هوای وارد شده به موتور بکاهد. سریعترین هواپیمای تنفسی که تا کنون ساخته شده به ناسا تعلق دارد که می‌تواند به سرعتی بیش از 11 هزار کیلومتر برسد. با این همه این هواپیماها توانایی حمل مسافر را نداشته و بیشتر به یک موشک شباهت دارند تا هواپیما.

دراین گزارش همچنین اطلاعاتی درباره ارائه شیوه‌هایی برای خلق یک سیستم "هواپیمابَر" ارائه شده است که بر اساس آن هواپیماهای بزرگ واحدهای مجزایی را حمل می کنند و با رسیدن به مقصد این واحدها را بر روی منطقه مورد نظر مسافر رها می‌کنند و به این شکل مسافر می تواند در مقصد مورد نظر خود فرود بیابد.

بر اساس گزارش دیلی میل، طرح‌های دیگر بالهای پرنده‌ای هستند که بر اساس آن بالهای هواپیما و موتور آن به گونه ای با یکدیگر ترکیب شده‌اند. ایستگاه‌های سوخت رسانی پرنده از دیگر طرح‌های ارائه شده توسط این موسسه است تا به این شکل هواپیماهای آینده نیازی به پرواز با مخزن پر از سوخت را نداشته باشند.

کد خبر 149546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز