گروه شهری: آمارهای دریافتی از شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که آلودگی هوای مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، از رشد بالایی برخوردار بوده است.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری، تهرانی‌ها در 73‌درصد روزهای مهرماه امسال، هوای ناسالم را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که این مقدار در سال گذشته در حدود3.5 درصد بوده است. به عبارت دیگر باید اشاره کرد که در مهرماه سال گذشته پایتخت فقط یک روز هوای ناسالم داشته است که این مقدار در مهرماه امسال به 22‌روز رسیده است. همچنین تعداد روزهای با هوای سالم که در مهرماه سال گذشته به 28 روز رسیده بود امسال با افت شدید روبه‌رو بود و شهروندان تهرانی 8 روز هوای سالم تنفس کردند. این در حالی است که روز گذشته نیز مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که بالاخره هوای پایتخت در تمام مناطق در شرایط سالم قرار گرفت.

یوسف رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران در شاخص 75 PSI قرار داشت افزود: بررسی اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشان داد غلظت تمام آلاینده‌ها در تمام مناطق تهران در شرایط سالم بوده است.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال بروز وارونگی هوا به شهروندان هشدار داد و تصریح کرد: از تمام شهروندان می‌خواهیم در راستای پیشگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

کد خبر 149362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز