همشهری آنلاین: قانونگذاران انگلیسی درصدد هستند تا با برگزاری یک همه پرسی در خصوص ادامه حضور در اتحادیه اروپا نظرخواهی کنند.

انگلیسی ها درباره حضور در اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دهها نماینده محافظه‌کار مجلس عوام انگلیس تهدید کردند ضمن بی توجهی به دستور دولت، درباره خروج از اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار خواهند کرد.

در حدود 60 نماینده محافظه کار مجلس با امضای طرحی خواستار برگزاری این همه پرسی شدند که آیا بریتانیا باید در اتحادیه اروپا بماند، آن را ترک کند یا درباره عضویت خود گفتگوهای مجددی برگزار کند. این طرح زمانی مطرح شد که 100 هزار نفر با امضای دادخواستی بر روی وب سایت دولت خواستار خروج از اتحادیه اروپا شدند.

طرحی که نتایج آن غیر الزام آور است روز دوشنبه  قرار است در مجلس عوام به بحث گذاشته شود، اما نتیجه آن مهم نیست زیرا که احزاب بزرگ دیگر مخالف آن هستند.

گفته می‌شود که این اقدام به عنوان حرکتی در برابر دولت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تلقی خواهد شد. "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس گفت که با بحران در اروپا و اقتصاد شکننده انگلیس برگزاری همه پرسی در این شرایط سخت اقتصادی در کشور ابهام زیادی ایجاد خواهد کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار به نمایندگان عضو این حزب تاکید کرده که حتما علیه آن رای دهند.

 انگلیس از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که به حوزه پول واحد اروپایی و همچنین حوزه کشورهای شینگن نپیوسته است.

بر اساس برخی نظرسنجی های منتشر شده در رسانه‌های انگلیس در حال حاضر بیش از نیمی از مردم خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند.

در طرح برگزاری همه پرسی پیش بینی شده که مردم بتوانند در مورد سه گزینه؛ خروج از اتحادیه اروپا، ادامه وضعیت موجود و انجام اصلاحاتی در روابط انگلیس و اتحادیه اروپا نظر بدهند.

کد خبر 149328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز