همشهری‌آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: همکاری بازیگران و مستندسازان و غیره با شبکه‌های ماهواره‌ای منوط به دریافت مجوز و هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ، با اشاره به حضور برخی از بازیگران در شبکه‌های ماهواره‌ای با بیان اینکه پلیس بر طبق قانون عمل می‌کند، گفت: افرادی که مایل به فعالیت در این شبکه‌ها هستند باید با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ و مجوزهای لازم را کسب کنند و هر کسی که مجوز لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند در داخل و خارج مرزهای ایران کار تولیدی انجام داده یا دفتر نمایندگی دایر کند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌ زبان در خارج از کشور با اهداف مختلف تاسیس و بر اساس مقررات کشورهای تاسیس‌کننده فعالیت می‌کنند، گفت: طبیعتا مقرراتی در مورد همکاری با این شبکه‌های ماهواره‌ای وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: همکاری مستندسازان، بازیگران و ... با این شبکه‌های ماهواره‌ای منوط بر آن است که آن شبکه‌ها اهدافی را علیه نظام در داخل کشور تعقیب نکنند.

به گفته احمدی‌مقدم، اگر این شبکه‌ها برنامه‌ای علیه نظام بسازند، طبیعتا همراهی با آنان مشکل دارد.

  • VOA و BBC بازوهای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا هستند

احمدی‌مقدم شبکه‌های VOA و BBC را بازوهای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نظیر سیا و ... عنوان کرد و گفت: همکاری با این شبکه‌ها همکاری با رسانه نیست، بلکه همکاری با سرویس‌های امنیتی دشمن است که طبعا در این موارد وزارت اطلاعات نظارت و برخوردهای لازم را دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه بار دیگر خاطرنشان کرد: هر فردی که مایل است به هر نحوی با شبکه‌های ماهواره ای همکاری کند باید با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ و مجوزهای لازم را در این راستا کسب کند.

کد خبر 149039
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز